شناسهٔ خبر: 17385150 - سرویس سیاسی
منبع: فارس | لینک خبر

نخست‌وزیر ژاپن اولین رهبر خارجی میهمان رئیس جمهور فیپلیپین

نخست‌وزیر ژاپن با سفر امروز پنجشنبه خود به مانیل، تبدیل به اولین رهبر خارجی شده که پس از ریاست جمهوری «رودریگو دوترته» به فیلیپین سفر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با رئیس جمهور فیلیپین و دیگر مقامات این کشور امروز پنجشنبه به مانیل سفری دو روزه ترتیب داده است.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن در پاسخ به سفر ماه اکتبر «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین به توکیو، خود را به مانیل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آبه با این سفر، به اولین رهبر خارجی تبدیل شده که پس از آغاز به کار ریاست جمهوری دوترته به فیلیپین سفر کرده است.

قرار است نخست وزیر ژاپن که در صدر هیاتی اقتصادی به مانیل آمده، پس از این سفر دو روه میخواهد به استرالیا، اندونزی و ویتنام سفر کند.

آبه پیش از ترک توکیو گفته بود: «من میخواهم (با دوترته) درباره موضوعات دوجانبه و منطقه تبادل نظر کنم و مذاکرات صریحی درباره چگونگی کمک کردن ما به تقویت صلح و ثبات منطقه داشته باشم».

بنا بر آمارهای منتشر شده مربوط به سال 2015، ژاپن در این سال با رقم 18 میلیارد دلار تبادلات اقتصادی، بزرگترین شریک تجاری فیلیپین بوده است.

به دنبال پیروزی دوترته در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز به کار او، روابط فیلیپین با آمریکا که به طور سنتی روابط خوبی بوده، دچار تنش شده و مانیل در تلاش برای بهبود روابط با کشورهای همسایه به ویژه چین کرده است.

انتهای پیام/ص