شناسهٔ خبر: 17383081 - سرویس سیاسی
منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد:

بعد مبارزاتی هاشمی رفسنجانی با قرآن شروع شد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: بعد مبارزاتی هاشمی رفسنجانی با قرآن شروع شد و عمر شریفش نیز با قرآن ختم شد.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت‌الاسلام عسگری روز گذشته در مراسم گرامیداشت هاشمی رفسنجانی در مسجد حضرت مهدی دانشگاه آزاد مشهد در جمع دانشجویان و مسئولان استان خراسان رضوی با اشاره به این‌که الگوی هاشمی رفسنجانی پیامبر(ص)، امامان معصوم(ع) و امام خمینی(ره) بود، گفت: به این خاطر زندگی وی از نظر فقاهتی، معرفت شناسی، خداباوری، قرآن پژوهی و مجاهدت در راه احیای دین خدا می‌تواند، برای همه ما سرمشق باشد.

 

وی در خصوص بحث اصولگرایی و خداباوری با استناد به این سخن رهبری  که فرمودند: «راه درست اصولگرای اصلاح طلبانه است»، تصریح کرد: هاشمی یک خداباور حقیقی و کم نظیر بود که به منظور تحمل شکنجه های طاقت فرسای ساواک از طریق آیات قرآن به خدا متوصل می‌شد.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به گفته خود هاشمی وی به خاطر شکنجه‌های خاصی که می‌شد، به مرحله خفگی و مرگ رسیده بود و یکی از منتقدان او در یاداشت خود به این حقایق اغرار می‌کند.

 

وی بیان داشت: هاشمی بیان می‌کرد که «من تمامی اراده باطنی، نیروی خدادادی و جانم را معطوف به قرآن می‌کردم و از آن کمک میطلبیدم» به این خاطر که وی یک مفسر قرآن بود.

 

حجت‌الاسلام عسگری ابراز داشت: از آثار نفیس قرآنی او در جشنواره شیخ طبرسی پرده برداری کردند و این در دسترس همگان است. هاشمی با این آثار قرآنی خود کار را برای پژوهشگران و دانشگاهیان ساده و آسان کرده است.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: هاشمی رفسنجانی مباحث قرآنی خود را پیگیری کرد و به این خاطر شورای هم اندیشی قرآن در مرکز تحقیقات استراتژیک تشکیل داد.

 

وی با بیان این‌که هاشمی رفسنجانی چهره قرآن پژوه است، افزود: او معتقد بود که بخش عظیمی از آیات قرآن مربوط به روز قیامت است و به این دلیل تاکید می‌کرد، چنانچه انسان ملتزم به این آیات از جمله آیات سوره یاسین شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که هاشمی فردی خداباور بود، تصریح کرد: هاشمی کسی بود که جان خود را به جهت یاری کردن خدا و دین او در کف اخلاص گذاشته و تا پایان مرگ و شهادت پیش رفته است. التزام به آخرتش هم ملزم می‌کند که چاپلوس تملق‌گو نباشد و موضع حق خواهی و آزاداندیشی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام عسگری تاکید کرد: بنابراین بعد مبارزاتی هاشمی با قرآن شروع شد و عمر شریفش نیز با قرآن ختم شد.

 

وی در ضمن سخنان خود به نقش هاشمی رفسنجانی در مبازرات قبل انقلاب اشاره و بیان داشت: او در مبازرات قبل انقلاب به همراه تعدادی از مبارزین دیگر مانند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی نقش محوری داشتند و این مبارزات را به صورت زنجیره‌ای حول محور تفکر دینی پیش می‌بردند.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: چهره مبارزاتی هاشمی رفسنجانی در مبارزات قبل انقلاب به گونه‌ای بود، که زمانی که از گرگان می‌خواست وارد مشهد شود، وضع فوق‌العاده اعلام کردند.

 

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی روزهای آوارگی خود در مبارزات قبل انقلاب را در مشهد و مناطق خراسان سپری می‌کرد.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود به بیانی خاطرات رهبری در خصوص هاشمی رفسنجانی پرداخت و خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار عمر 60 ساله‌ای را با هم گذراندند که عمر یک انسان محسوب می‌شود و این دو عاشق امام راحل نیز بودند و در مبارزات خود علیه طاغوت سنگ تمام می‌گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام عسگری با تاکید بر این‌که برداری و دوستی هاشمی با مقام معظم رهبری و واعظ طبسی از نوع اخوت ایمانی و این عامل پایداری دوستی آنان بود، خاطرنشان کرد: ارتباط و برخورد هاشمی رفسنجانی با مردم نیز از نوع همین اخوت ایمانی بود.

 

وی هاشمی رفسنجانی را یک انسان دنیادیده، عاشق و روان‌شناس دانست و گفت: او سخنان خود را مبتنی بر شرایط بیان می‌کرد. برای وی قانون فصل خطاب بود و همچنین کسی نبود که به قدرت چسبیده باشد.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامیدر ضمن سخنان خودبه این موضوع که هاشمی در شرایط خاص شورای انقلاب و حزب جمهوری را راه‌اندازی کرد، گفت: وی در 29 بهمن ماه سال 57 حزب جهموری با دستور امام راحل راه‌اندازی کرد .

 

حجت‌الاسلام عسگری با یاد آوری این مطلب که  بیش از 10 نفر از اعضای شورای مرکزی این حزب شهید شد، گفت: دبیر کل اول و دوم این شورا به شهادت رسیدند و هاشمی و اردبیلی به عنوان موسس و مقام معظم رهبری که دبیر سوم بود مورد ترور واقع شدند.

 

وی تاکید کرد: ادب بالاترین میراثی بود که وی داشت، علم و رفتار او از نظر فقاهتی، روحیه تشکیلاتی، آینده نگری و سیاست ورزی بالا بود.

 

لازم به ذکر است که در این مراسم یادبود استاندار خراسان رضوی، روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان استانی شرکت داشتند.