شناسهٔ خبر: 17381893 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

اطلاعات: گام عملی برجام در صنعت هوایی

تهران- ایرنا- روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 23 دی در تیتر یک، نوشت: ایران نخستین فروند ایرباس خریداری شده مدل A321 را دیروز با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل گرفت. این هواپیمای 190 نفره قرار است امروز به همراه هیات ایرانی با هدایت خلبانان ایران ایر فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد مهرآباد تهران ترک کند.

صاحب‌خبر -

این روزنامه با انتشار عنوان آیین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور رهبر معظم انقلاب، آورد: مراسم ترحیم رفیق دیرین و همسنگر دوران مبارزات و همکار نزدیک دوران جمهوری اسلامی حضرت آیت الله ‌هاشمی رفسنجانی (رحمةالله‌علیه) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌الله) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. در این مراسم که اعضای خانواده و بستگان آقای هاشمی رفسنجانی، رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان کشوری و لشکری و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و ذاکران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به مداحی پرداختند. در این مراسم، آیت‌الله موحدی کرمانی ، ایمان به خدا و ایستادگی در راه حق را مهمتر‌ین ویژگیِ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و افزود: ملت قدرشناس ایران هرگز مبارزات آن یار دیرین امام و رهبری در مقابل طاغوت‌های زمان یعنی رژیم پهلوی و جبهه‌ استکبار و همچنین خدمات و مسئولیت‌های او را در مقاطع مختلفی مانند دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام از یاد نخواهند برد.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان دفاع رئیس جمهوری لبنان از رابطه با ایران در سفر به عربستان، می نویسد: رئیس جمهوری لبنان پس از مذاکراتی که در ریاض با پادشاه عربستان داشت،در پاسخ به این سوال که آیا روابط با ایران مانعی در مقابل مناسبات با جهان عرب خواهد بود، گفت: ما روابط عادی با ایران داریم و این روابط مانع روابط طبیعی با جهان عرب نمی‌شود. میشل عون گفت: نکته‌ای که هست و نباید آن را نادیده گرفت این است که کمک ایران به حزب‌الله در چارچوب سیاست حمایت از مقاومت است و این کمک به جنگ علیه تروریسم در سوریه تبدیل شده است و ممکن است این امور تا زمانی که ما نمی‌دانیم چقدر است، طول بکشد. وی در خصوص مذاکراتش با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفت: روابط قدیمی‌می‌تواند هرگونه کدورتی را که در گذشته شکل گرفته است، پشت سربگذارد. در این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع لبنانی اعلام کرد که عربستان سعودی قصد دارد به لغو کمک‌های نظامی‌ به ارتش لبنان پایان دهد.

این روزنامه با اشاره به عنوان کشته ‌شدن 5 دیپلمات اماراتی در انفجار تروریستی «قندهار» افغانستان، نوشت: وزارت خارجه امارات از زخمی‌شدن سفیر ابوظبی در افغانستان و کشته شدن پنج دیپلمات دیگر این کشور در جریان سه انفجار در قندهار خبر داد. سخنگوی والی قندهار در این باره گفت: این انفجارها هنگامی‌رخ داد که والی قندهار در میهمانسرای این شهر میزبان سفیر امارات متحده عربی در افغانستان بود.«صمیم خپلواک» افزود:این انفجارها که هشت کشته و 17 زخمی‌برجا گذاشت،عبدالعلی شمسی معاون والی قندهار، شاه احمد سعید، رئیس ارتباط خارجه این ولایت ، یما قریشی، دیپلمات افغان در آمریکا، و بازمحمد جوزجانی، نماینده مجلس نیز در میان کشته شده‌ها بودند. بازماندگان این حادثه گفتند: مواد منفجره در داخل یک کاناپه در سالن نشیمن این میهمانسرا که مقامات گرد آمده بودند، جاسازی شده بود.دولت امارات به همین مناسبت سه روز عزای عمومی‌اعلام کرده است.

همچنین روزنامه اطلاعات در صفحه نخست عنوان های «قدردانی دکتر روحانی از حضور مردم در آیین وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی»، «موتورسیکلت ها ملزم به دریافت برگ معاینه فنی می شوند» «پیش بینی رشد اقتصادی 5،2 درصدی ایران در سال 2017» را منتشر کرد و یادداشتی را به قلم احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «آن 23 نفر» در رثای سردار سارندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «سلام فرمانده!» به چاپ رساند.

** گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: فاطمه مهدوی** انتشاردهنده: فاطمه قناد قرصی
پژوهشم**9128**2002

انتهای پیام /*