شناسهٔ خبر: 17375300 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایسنا | لینک خبر

تخصیص 2.5 درصد بودجه عمومی دانشگاه‌ها به حوزه IT

نمایندگی یزد

رییس امور مناطق آموزش عالی کشور با اشاره به مصوبه تخصیص 2.5 درصد بودجه عمومی دانشگاه‌ها به حوزه فناوری اطلاعات (IT)، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی عملیاتی آن به دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجید باروت‌ کوب‌زاده در نشست شورای مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌های منطقه 6 کشور که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به تخصیص 2.5 درصد بودجه عمومی دانشگاه‌ها به حوزه فناوری اطلاعات بر اساس مصوبه هیات امنای وزارت علوم، گفت: اخیراً طبق مصوبه شورای عالی راهبری مقرر شده است دستورالعمل اجرایی عملیاتی تخصیص این بودجه آماده شود و پس از تصویب در شورای راهبری فناوری اطلاعات به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، هدف از برگزاری این نشست را جمع شدن مدیران حوزهIT، بررسی مسایل و مشکلات موجود در این حوزه، همفکری درباره حل این مشکلات، هم‌افزایی و انتقال تجربه خواند.

باروت‌ کوب زاده افزود: با هم‌اندیشی که در حوزه مناطق در بحث فناوری اطلاعات انجام گرفت، مسائلی که در دو سال اخیر مطرح شده، از جمله بحث زیرساخت، پهنای باند و غیره، نیاز به ورود مسؤولان فرا وزارتخانه‌ای در آموزش عالی دارد و تلاش کردیم در شورای راهبری فناوری اطلاعات این موضوع مطرح شود.

وی با اشاره به دانشگاه‌های منطقه 6 که شامل دانشگاه‌های اصفهان، یزد و چارمحال و بختیاری است، گفت: ترکیب عضویتی مناطق به این صورت است که در کنار دانشگاه‌های دولتی، یک دانشگاه غیر انتفاعی موفق حضور داشته باشد؛ چرا که این مراکز در حوزه آموزش عالی فعال هستند و بسیار خوب است که انتقال تجربیات و اطلاعات از این طریق صورت گیرد.

رییس امور مناطق آموزش عالی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که با این ترکیب مناطق، مراکز آموزش عالی، حوزه ستاد و دانشگاه‌ها این فرصت را غنیمت بشمارند و در راستای تحقق اهداف عالی نظام آموزش عالی کشور قدم بردارند و تلاش کنند این فعالیت‌ها مثمرثمر باشد.

به گزارش ایسنا، برگزاری انتخابات دبیر منطقه از دیگر برنامه‌های این نشست بود که در نهایت مدیر آی.‌تی دانشگاه هنر اصفهان به عنوان دبیر این منطقه و مدیر آی‌.تی دانشگاه یزد به عنوان قائم‌مقام منطقه انتخاب شدند.

انتهای پیام