شناسهٔ خبر: 17373324 - سرویس سیاسی
منبع: آناج | لینک خبر

تحویل اولین هواپیمای ایرباس به ایران

اولین فروند از هواپیماهای قرارداد ایران‌ایر با کمپانی سازنده ایرباس، تا ساعاتی دیگر در تولوز فرانسه تحویل گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی، مدیر عامل شرکت ایرباس می‌گوید تا ساعاتی دیگر اولین هواپیمای این شرکت امروز چهرشنبه (۲۲ دی/ ۱۱ ژانویه) در تولوز فرانسه به ایران تحویل داده خواهد شد.

فابریس برژیر، مدیر عامل ایرباس امروز در یک کنفرانس خبری گفت از ١٠٠ هواپیمایی که ایران خریده ٩٨٨ فروند سفارش جدید و ٢٢٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.

این غول هواپیماسازی جهان اعلام کرده قرارداد ایرباس با ایران‌ایر تقریبا یک هفتم کل سفارش‌هایى است که در سال ٢٠١۶ میلادی دریافت کرده است.

مدیرعامل ایرباس گفت درباره تاثیر احتمالی ریاست جمهورى دونالد ترامپ بر قرارداد با ایران گمانه‌زنى نمى‌کند و تاکید کرد که ایرباس همه مجوزهاى لازم را از وزارت دارایى آمریکا دریافت کرده است.

او همچنین گفته است ایرباس در سال ٢٠١۶ میلادی مجموعا ۶٨٨ فروند هواپیما تحویل داده که رکورد تازه اى در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. این میزان فروش هشت درصد از سال گذشته (۲۰۱۵) بیشتر است.

بنابر گزارش‌ها قرار است اولین ایرباس از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده پنجشنبه ۲۳ دی (۱۲ ژانویه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شود.

رضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفته است: “براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است فردا ساعت ۱۴:۳۰ اولین هواپیمای خریداری شده از کمپانی ایرباس وارد ایران شود.”

این هواپیما توسط خلبان ایرانی به این کشور منتقل می‌شود در فرودگاه مهرآباد بر زمین خواهد نشست.

این هواپیما نخستین هواپیمای مسافرتی است که پس از نزدیک به چهار دهه، به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیماساز خریداری و ثبت می‌شود.