شناسهٔ خبر: 9841253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

الکامپ فرصتی مناسب برای معرفی FTTx است

صاحب‌خبر -

فناوران- آزاد معروفی، مدیرعامل لاوان ارتباط در خصوص اهمیت نمایشگاه الکامپ برای صاحبان کسب و کار فناوری اطلاعات گفت: ما برای حضور در نمایشگاه الکامپ دو هدف عمده داریم. نخست اینکه همکاران تجاری توانمندی ما را ببینند و دلیل دوم دید و بازدید بین افرادی که با آنها کار می‎کنیم است.

 تمرکز روی FTTx
معروفی افزود: یکی از نکات مهم حضور هر شرکتی در الکامپ این است که محصولات و تکنولوژی‎های جدیدی به مخاطبان معرفی کند. در همین راستا و با توجه به اینکه پیش‎بینی می شود که تا سال 2020 سرعت انتقال به 10 ترابایت برسد، در الکامپ امسال بیشتر روی فناوری FTTx  و محصولات جدید R&M در این زمینه تمرکز داریم.
وی در تعریف FTTx گفت: در واقع هر خانه یا هر مکانی می‎تواند به شبکه فیبر نوری دسترسی داشته و سرویس هایی را دریافت کند. به طور مثال در فناوری FTTH یک کابل فیبرنوری به منزل هر شهروند کشیده می‎شود و هر خانوار به شبکه ملی دسترسی فیبرنوری متصل خواهد شد تا سرویس های مورد تقاضایش را با بهترین کیفیت دریافت کند. اینترنت پرسرعت، تلفن تصویری بدون نیاز به داشتن ارتباط اینترنتی، تلفن روی پروتکل IP یا VOIP، فاکس روی پروتکل IP یا FOIP، تلویزیون دیجیتالی با قدرت انتخاب تصویر دوبعدی یا سه بعدی، شبکه‎های خصوصی،کانال‎های رادیویی فراوان و با کیفیت بدون پارازیت، امکان تماشای فیلم سینمایی در حال اکران در منزل و بسیاری موارد این چنینی که کاربران دریافت خواهند کرد.
معروفی با بیان اینکه FTTx در بسیاری از کشورها پیاده‎سازی شده است، افزود: در کشور ما نیز استارت آن از اولین همایش شهر هوشمند زده شد.
وی ادامه داد: این همایش شهریورماه در محل برج میلاد برگزار شد و شرکت‎ها تکنولوژی‎های مربوط به شهر هوشمند را معرفی کردند.
مدیرعامل شرکت لاوان ارتباط ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه الکامپ زمینه آشنایی مردم را با این تکنولوژی فراهم کند تا با توجه به مخرب بودن امواج رادیویی و وای‏فای، در آینده نزدیک شاهد توسعه و گسترش FTTx در کشور باشیم.

 برگزاری الکامپ زیر سایه سازمان
مدیرعامل شرکت لاوان ارتباط از اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‎ای برگزارکننده این دوره از الکامپ است، ابراز رضایت کرد و گفت: به نظر من نمایشگاه باید به متولی صنف یعنی سازمان نصر کشور واگذار شود تا به جایگاه اصلی خود برسد.
وی همچنین گفت: سازمان تلاش کرد تا موضوع ارزی الکامپ را حل کند اما از آنجا که تبصره قانونی دارد، نمی‎توان آن را حذف کرد و به غیر از این نمایشگاه سایر نمایشگاه‎ها نیز بحث ارزی را دارند.
معروفی افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای امسال الکامپ را با سیاست همدلی و همزبانی برگزار کرده است و قطعا سال آینده به مراتب نمایشگاه بهتری خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: همواره یکی از خواسته‎های مطرح صنف در رابطه با الکامپ تفکیک رسته‎های مختلف در سالن‎هاست که برای شرکت‎کنندگان و بازدیدکنندگان حایز اهمیت است. اما متاسفانه به دلیل پراکندگی سالن‎ها و فضای نمایشگاهی و همچنین درخواست‎های سالن 38 این امر امکان‎پذیر نیست.وی گفت: در واقع اکثر شرکت‏کنندگان نمایشگاه نظرشان رو سالن 38 است به همین دلیل نمی‏توان رسته‎ها را از هم تفکیک کرد.
معروفی با بیان اینکه شرکت در الکامپ برای لاوان ارتباط اهمیت زیادی دارد،گفت: با وجود بحث ارزی نمایشگاه سعی کرده‎ایم همواره در الکامپ حضور داشته باشیم. چراکه الکامپ می‎تواند به توسعه بازار شرکت‏ها کمک زیادی کند.

 تولید تجهیزات شبکه منطقی نیست
مدیرعامل شرکت لاوان ارتباط و مسوول کمیسیون شبکه نظام صنفی رایانه‎ای در ادامه به بحث تولید این تجهیزات در کشور پرداخت و گفت: با توجه به شرایطی که اکنون داریم تولید تجهیزات شبکه در کشور منطقی نیست و اگر قرار است انتقال تکنولوژی به کشور به صورت پیکانی باشد، همان بهتر که تولید صورت نگیرد.
معروفی افزود: در حال حاضر حدود 50 در صد از رک، نیم درصد تجهیزات پسیو و کمتر از یک درصد تجهیزات اکتیو در کشور تولید می‎شود.
وی اضافه کرد: تکنولوژی هر روز در حال تغییر است و در عین حال بوروکراسی شدید اداری، تسهیلات مالی و بانکی گران، قوانین دست و پاگیر و هزار دلیل دیگر باعث می‎شود تا تولید در کشور مقرون به صرفه نباشد و سرمایه‎دار ترجیح دهد پول خود را در بانک یا مسکن سرمایه‎گذاری کند.
وی در مورد فضای پساتوافق بازار فناوری اطلاعات نیز گفت: هر اتفاقی در سطح کلان تهدیدها و فرصت های زیادی به همراه دارد.به همین دلیل این موضوع در کمیسیون شبکه بررسی و تحلیل شد.
وی افزود:قطعا اگر شرکت‎های بزرگ به صورت مستقیم وارد بازار فناوری اطلاعات کشور شوند، تمام زحماتی که شرکت‎های داخلی به خاطر تحریم‎ها، تورم و مشکلات دیگر متحمل شده اند، بی‎نتیجه خواهد ماند و از گردونه بازار خارج می‎شوند.
معروفی اضافه کرد: اما از آنجایی که برندهای بزرگ چشم‎انداز و بیزینس پلن دارند به همین دلیل ترجیح می‎دهند با شرکت‎های داخلی کار کنند. به همین دلیل تهدیدی برای شرکت وجود ندارد.

نظر شما