شناسهٔ خبر: 978374 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

آژانس: ایران در حال اجرای تعهدات ژنو است

بازار سیاه بلیت پروازهای اربعین/ نرخ از 3 میلیون گذر کرد

درحال حاضر بلیت پرواز عراق با قیمت‌هایی بیش از این و در حدود دو میلیون و 700 تا 800 هزار تومان در برخی آژانس‌ها خرید و فروش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مثلث آنلاین رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت‌های نامتعارف و گران‌تر از نرخ مصوب هشدار داد.

حرمت‌الله رفعی  گفت: با توافق سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها نرخ مصوب بلیت پروازهای ایران عراق در مناسبت اربعین برای یک طرف یک میلیون و 100 هزار تومان و برای دو طرف دو میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده و مردم نباید بلیتی را با قیمتی غیر از این بخرند.

به گفته او، درحال حاضر بلیت پرواز عراق با قیمت‌هایی بیش از این و در حدود دو میلیون و 700 تا 800 هزار تومان در برخی آژانس‌ها خرید و فروش می‌شود.

بررسی‌ها نیز حاکی از این است که قیمت این بلیت‌ها از مرز سه میلیون تومان هم گذر کرده است.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی چندی روز پیش گفته بود: شرکت های هواپیمایی بر تعیین قیمت بلیت پرواز تهران - نجف - تهران و سایر شهرستان‌ها 2 میلیون و 200 هزار تومان، پرواز مشهد - نجف - مشهد 2 میلیون و 800 هزار تومان و مسیر یک طرفه تهران - نجف و سایر شهرستان‌ها به نجف، یک میلیون و 100 هزار تومان و مشهد - نجف یک میلیون و 400 هزار تومان موافقت کردند. قیمتی که در فاصله دوم تا دوازدهم آبان ماه برقرار است.

رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در ادامه  گفت: ‌قرار بر این بود شرکت‌های هواپیمایی از طریق نمایندگی‌های خود بلیت پرواز عراق در مناسبت اربعین را به فروش رسانند. طبق اعلام آن‌ها هیچ پروازی به مقصد بغداد و یا نجف در این مناسبت چارتر نشده است و فروش بلیت تنها در حدود 22 نمایندگی فروش که خود ایرلاین‌ها تعیین کرده‌اند، انجام می‌شود. این یعنی همه آژانس‌ها و سامانه‌های رزرواسیون امکان فروش بلیت پروازهای عراق را ندارند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این سوال را مطرح کرد که اگر ایرلاین‌ها چنین تصمیمی گرفته‌اند و قرار بود بلیت‌ها را خودشان با قیمتی مصوب بفروشند چرا و چگونه این بلیت‌ها به بیرون راه یافته و خارج از نمایندگی‌ها با قیمت گران درحال فروش است؟

منبع/ ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما