شناسهٔ خبر: 9561398 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس حملات هوایی خود علیه داعش را در سوریه آغاز کرد

منابع انگلیسی اوایل بامداد روز پنجشنبه از شروع حملات هوایی انگلیس علیه مواضع داعش در سوریه ساعاتی پس از موافقت مجلس عوام، خبر دادند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دو جنگنده انگلیسی برای انجام عملیات در منطقه از پایگاه هوایی انگلیس در قبرس به آسمان برخاسته اند.
روزنامه تایمز نیز در گزارشی با اشاره به پرواز دو فروند جنگنده انگلیسی از پایگاه هوایی اکروتیری در قبرس نوشت: این اولین ماموریت جنگی نیروی هوایی انگلیس در سوریه است .
تارنمای روزنامه دیلی میل نیز در گزارشی عنوان کرد که پرواز این جنگنده های انگلیسی با هدف ضربه زدن به مواضع داعش صورت گرفته است .
این روزنامه افزود: شش فروند هواپیمای تایفون و دو جنگنده تورنادو به دنبال موافقت مجلس عوام برای انجام عملیات راهی منطقه شده اند.
منابع انگلیسی پیشتر گزارش داده بودند شش جنگنده-بمب افکن تایفون و دو جنگنده-بمب افکن تورنادو برای شروع عملیات نظامی بر فراز سوریه در ساعات آینده به حالت آماده باش درآمده اند.
به گفته این منابع، هواپیماهای تورنادو انگلیسی مستقر در پایگاه هوایی اکروتیری انگلیس در قبرس انتظار می رود که اولین حملات هوایی را صورت دهند.
فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز شامگاه چهارشنبه گفت که حملات هوایی هواپیماهای جنگی این کشور در سوریه 'خیلی زود' آغاز خواهد شد.
مجلس عوام انگلیس شامگاه گذشته پس از حدود یازده ساعت بحث و بررسی فشرده در مورد مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، با 397 رای مثبت در مقابل 233 رای منفی، با این حملات موافقت کرد.
منبع:ایرنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


نظر شما