شناسهٔ خبر: 9545790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع 1500 تن سیب و پرتقال در شب عید

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به ذخیره و خرید میوه شب عید گفت: با اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی‌ می‌شود 500 تن سیب و یک‌هزار تن پرتقال در استان توزیع شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛محمود محمودی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی برای ساماندهی و تنظیم بازار میوه شب عید در ایام پایان سال تا کنون سه جلسه در کمیته استانی برای خرید، ذخیره‌سازی و توزیع میوه شب عید تشکیل شده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در این راستا سازمان تعاون روستایی این استان نیز برای خرید اعلام آمادگی کرده است.

محمودی اضافه کرد: اگر متقاضی از نماینده تعاون روستایی، مباشران خرید اتحادیه تعاونی روستایی، اتحادیه تعاونی تولید و بخش خصوصی باشد، نماینده سازمان جهاد کشاورزی نیز به عنوان ناظر در کمیته خرید میوه حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان 300 تن سیب و 600 تن پرتقال در سطح استان توزیع شد، بیان کرد: در حال حاضر شرایط مناسبی برای خرید سیب فراهم شده که با شرط خرید مستقیم از باغ‌داران و کیفیت عالی با اولویت سیب دماوند انجام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: تعاونی روستایی استان قزوین با هماهنگی تعاونی باغ‌داران استان مازندران برای خرید پرتقال اقدام می‌کنند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: وزن تقریبی تعیین شده برای خرید پرتقال بین 200 تا 250 گرم است که مشکل درشتی بیش از حد میوه که در سال گذشته وجود داشت، در سال جاری این مشکل وجود ندارد.

محمودی تصریح کرد: حدود 3 میلیارد تومان به صورت وام در اختیار سازمان تعاون روستایی استان قزوین قرار داده شده تا برای خرید میوه شب عید اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه توزیع میوه شب عید در بین شهروندان استان قزوین تشریح کرد: سعی ما بر این است با اختصاص غرفه‌های فراوان برای توزیع میوه در سطح شهر، دغدغه مردم در تهیه میوه شب عید کاهش یابد.

انتهای پیام/گ

نظر شما