شناسهٔ خبر: 9545762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار یزد تاکید کرد

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران

استاندار یزد گفت: باید در استان، شرایط و زیرساخت‌های لازم برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد اظهار داشت: برای جذب سرمایه‌گذاران به استان یزد باید ظرفیت‌های استان به خوبی شناخته و با ایجاد سرعت عمل در جذب سرمایه‌گذاری، فرصت‌های مناسبی برای استان فراهم شود.

وی ادامه داد: شایسته نیست سرمایه‌گذاران را در پیچ و خم‌های اداری سردرگم کنیم، بلکه لازم است از آنها حمایت کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف استان، انگیزه و رغبت لازم را داشته باشند.

میرمحمدی افزود: انتظار داریم، در کشور و استان در دوران پساتحریم فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود و بعد از ایجاد این فرصت‌ها، وظیفه ماست که نهایت استفاده را برای جذب سرمایه‌گذاری در استان داشته باشیم.

استاندار یزد تصریح کرد: استان یزد از لحاظ معدن، صنعت، فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی و انرژی خورشیدی، رتبه‌های بالایی در سطح کشور دارد و با وجود نیروهای متخصص و متعهد می‌توانیم توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری در استان جلب کنیم.

وی یادآور شد: در سیستم بانکی نیز باید پشتیبانی‌های مالی و اعتباری لازم سرعت گیرد و سرعت بخشیدن به امور سرمایه‌گذاری و رفع موانع موجود از مهم‌ترین وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان است.

میرمحمدی ادامه داد: اگر بانک‌ها در ابتدای همکاری و عقد تفاهم‌نامه مشتری واقعی را به خوبی تشخیص دهند، دیگر مواردی نظیر بدهی‌های معوقه بانکی را شاهد نخواهیم بود.

وی قوانین و مقررات کشور را پشتوانه سرمایه‌گذاری مناسب و همراه با امنیت در ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در قانون جامع مالیاتی نیز مشوق‌های مطلوبی برای امر سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

استاندار یزد بیان کرد: تنها محدودیت استان یزد و مشکل جدی این استان در زمینه آب است که با توجه به گسترش شرکت‌های دانش‌‌بنیان و فناوری‌های نوین و وجود صنایع کم‌آب‌خواه خوشبختانه با همین منابع کم، پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان رو به جلو است.

به گزارش فارس، در این جلسه هر یک از اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه شیوه‌های جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای پروژه‌های مختلف استان پرداختند.

انتهای پیام/2464/الف30/د1000

http://fna.ir/7WDHYU

نظر شما