شناسهٔ خبر: 9536952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تبادل اسرا میان جبهه النصره و ارتش لبنان

منابع امنیتی در بیروت از تبادل اسرا میان جبهه تروریستی النصرة و ارتش لبنان و آزادی 16 نظامی لبنان بعد از 15 ماه اسارت، خبر دادند.

صاحب‌خبر -

منابع امنیتی در بیروت از تبادل اسرا میان جبهه تروریستی النصرة و ارتش لبنان و آزادی 16 نظامی لبنان بعد از 15 ماه اسارت، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، این عملیات که طی روزهای گذشته به دلیل شروط و خواسته‌های جدید جبهه النصره متوقف شده بود امروز (سه شنبه) در شهرک "اللبوة" در شهر عرسال آغاز شد.

براساس گزارش اسکای نیوز، ارتش لبنان در مرحله اول جسد محمد حمیه، یکی از نظامیان لبنانی که توسط تروریست‌ها کشته شده بود را از النصره تحویل گرفت و در مقابل پنج زندانی این گروه را آزاد کرد و ظرف دو ساعت عملیات تبادل به پایان رسید.

پیشتر گروه تروریستی النصرة فهرست خواسته‌های خود برای آزادی 16 نظامی ربوده شده لبنانی را گسترش داده و درخواست‌های جدیدی را مطرح کرده بود.

کمک‌های غذایی و دارویی مورد تقاضای النصره نیز در چند کامیون تحویل این گروه شده است. پیش‌بینی می‌شود می‌شود این عملیات یک تا دو ساعت به طول بینجامد و ظهر امروز به وقت محلی پایان یابد.

همچنین این گروه تروریستی حل و فصل برخی پرونده‌ها، افزودن اسامی جدید به لیست زندانیان خود از جمله سلیم الصالح، یکی از فرماندهان شاخه "فتح الاسلام" و مختومه کردن پرونده قضایی "مصطفی الحجیزی" معروف به "ابوطاقیه" را از شروط خود برای این تبادل اسرا اعلام کرده بود.

بر اساس این توافق لبنان همچنین باید تعدادی از اعضای النصره را که در درگیری‌های سوریه زخمی شده‌اند از طریق هوایی به ترکیه منتقل می‌کرد تا مداوا شوند و برخی از رهبران سلفی‌ لبنانی نزدیک به النصره نیز باید به ترکیه منتقل شوند.

این تبادل اسرا میان جبهه النصره و لبنان، شامل آزادی 16 نظامی ربوده شده این کشور که در اسارت گروه تروریستی جبهه النصره بودند، در مقابل آزادی 16 تن از اسرای این گروه تروریستی است که به همراه زنان و خانواده خود تعداد آنها به 26 تن می‌رسد.

پنج زندانی زن از جمله سجی الدیلمی، همسر سابق ابوبکر البغدادی، ‌رهبر گروه تروریستی داعش نیز در بین آزاد شدگان خواهند بود.

جبهه النصره و داعش 29 نظامی لبنانی را در جریان اشغال شهر عرسال در اوت سال 2014 به اسارت درآورد که چهار تن از آنها توسط تروریست‌ها کشته شدند. دو تن از گروگان‌ها توسط النصره سر بریده شدند و این گروه یکی را نیز با گلوله اعدام کرد.

داعش نیز 9 نظامی را در جریان اشغال پنج روزه شهر عرسال کنترل بر این شهر، به اسارت درآورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما