شناسهٔ خبر: 9471639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسوول تامین وسیله نقلیه به عتبات عالیات:

زائران با برنامه‌ریزی وارد کشور شوند

مسوول تامین وسیله نقلیه به عتبات عالیات گفت: زائران قبل از سفر به کشور عراق باید زمان بازگشت خود را معین کنند تا ناوگان دچار کمبود وسیله نقلیه نشود.

صاحب‌خبر -

مسوول تامین وسیله نقلیه به عتبات عالیات گفت: زائران قبل از سفر به کشور عراق باید زمان بازگشت خود را معین کنند تا ناوگان دچار کمبود وسیله نقلیه نشود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در زنجان، قاسم‌علی صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت کارگروه زیرساخت، سوخت و حمل و نقل به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است. سازمان راهداری بنا به رسالتی که دارد از همه توان و پتانسیل‌های خود در جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور استفاده کرده و در همین راستا نشست‌های مختلفی را در استان‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور متشکل از ۲۱ هزار وسیله نقلیه است و با فرض اینکه این تعداد از وسایط نقلیه را در مرزهای چزابه، مهران و شلمچه مستقر کنیم در نهایت قادر خواهیم بود حدود ۸۰۰ هزار نفر از زائران را جابه‌جا کنیم که طی چند روز ما با مشکلاتی برای جابه‌جای زائران مواجه خواهیم بود و تنها راه‌حل این مشکل اتخاذ برنامه‌ریزی درست توسط مسافران است تا با کم‌ترین مشکل در این زمینه مواجه شویم.

صادقی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته اگر قرار باشد دو میلیون زائر که طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وارد کشور عراق شوند و در یک فاصله زمانی ۲۰ روزه به کشور عراق عزیمت کنند و بلافاصله پس از اتمام مراسم اربعین بلافاصله به کشورمان وارد شوند، به طور حتم با کمبود وسیله نقلیه و معطلی مسافران در مرز مواجه خواهیم بود که این با انجام برنامه‌ریزی‌های قبل از سفر حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زائران قبل از تدارک سفر باید برنامه‌ریزی برای ورود به کشور داشته باشند تا دچار ترافیک انسانی و کمبود وسایل نقلیه هنگام ورود به کشور نشوند و اگر قصد ورود بلافاصله پس از مراسم اربعین نداشته باشند ناوگان قادر به جابه‌جایی همه زائران خواهد بود.

این مسوول تصریح کرد: در حد فاصله دو روز مانده به مراسم اربعین برنامه رفت مسافران به نقاط مرزی را برنامه‌ریری کرده‌ایم که غالب ظرفیت وسایط نقلیه ناوگان پر خواهد بود، ولی اگر در این مدت زمان مسافران به سایر نقاط کشور درخواست وسیله نقلیه داشته باشند باید طی تاریخ‌های برنامه‌ریزی شده سفر کنند؛ چراکه در تاریخ‌های اعلام شده ترمینال‌های مسافربری در حال جابه‌جایی زائران در نقاط مرزی هستند، در نتیجه با کمبود وسیله نقلیه برای حمل مسافر به سایر نقاط کشور مواجه خواهیم بود.

صادقی یادآور شد: عموم مردم اگر قصد سفر دارند باید برنامه‌ریزی خود را قبل از ورود به ایام اربعین اخذ کنند تا دچار کمبود و نبود وسیله نقلیه نشوند که در این ارتباط از هشتم تا ۱۸ آذرماه ناوگان درگیر جابه‌جایی زائران به داخل کشور خواهد بود در نتیجه در تاریخ‌های اعلام شده هیچ بلیت پیش‌فروش و یا رزرو نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: اولویت ما در جابه‌جایی مسافران به نقاط مرزی است تا بتوانند در مراسم اربعین شرکت کنند و برنامه‌ریزی خوبی برای بازگشت به کشور داشته باشند و با نبود وسیله نقلیه مواجه نشوند.

انتهای پیام

نظر شما