شناسهٔ خبر: 9443332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

داریوش ارجمند دانشجویان را به یک کمپین دعوت کرد

ایسنا

صاحب‌خبر -

داریوش ارجمند با بیان این‌که دچار دنیای کمّی شده‌ایم، گفت: متأسفانه امروزه ارزش آدم‌ها به حساب بانکی، خودرو و لباس‌های‌شان است. اگر غرب به انرژی هسته‌ای می‌بالد، ما هم به فرهنگ غنی‌مان می‌بالیم، باید از زندگی کمی خارج شده و به زندگی کیفی روی آورد و در این میان، وظیفه دانشجویان است تا فرهنگ ما را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌ شرقی، "داریوش ارجمند" که چهارم آذرماه در همایش کانون‌های فرهنگی با عنوان «فصل نو، فصل همدلی» سخن می‌گفت، ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با سلامت مردم رابطه دارند، از این رو ضروری است این دانشجویان نظام سلامت کشور را اصلاح کرده و در راستای کیفی سازی آن گام بردارند.

وی افزود: زمانی پزشکان خود را بازوان قدرتمند خداوند در زمین می‌دانستند و بدون چشمداشت مالی، بیماران را معالجه می‌کردند، ولی اکنون وضعیت متفاوت است و اصلاح این موضوع، وظیفه دانشجویان رشته‌های پزشکی است که در آینده پزشک می‌شوند.

بازیگر مجموعه امام علی (ع) با اشاره به طرح وزارت بهداشت مبنی بر یکسان‌سازی بیمه‌ها، گفت: این طرح بسیار خوبی است که وزیر بهداشت به دنبال اجرایی کردن آن است و باید مجلس از این طرح حمایت کند تا مردم فقط با یک بیمه در ارتباط باشند و خدمات درمانی منطقی دریافت کنند، البته شنیده‌ام برخی مدیران عامل بیمه‌ها دست از لجاجت برنمی‌دارند و همچنان برای اجرایی نشدن این طرح، سنگ‌اندازی می‌کنند.

ارجمند با حمایت از اقدامات وزیر بهداشت، اظهار کرد: دکتر هاشمی - وزیر بهداشت - قبل از وزیر شدن دو بیمارستان تأسیس کرده بود و در مناطق محروم کشور بیماران را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کرد. اکنون او در قامت وزیر بهداشت، برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی تلاش می‌کند و در این زمینه تحولی هم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد ایجاد کمپین حمایت از یکسان‌سازی بیمه‌های درمانی را داده‌ام و مورد موافقت واقع شده است. از تمام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور می‌خواهم در این کمپین شرکت کنند.

او ادامه داد: دچار فرم‌گرایی هم شده‌ایم، در حالی‌ که ما ملت با محتوایی هستیم. استعمار فکری، حشتناک‌ترین نوع استعمار است، نباید آنی شویم که دشمن می‌خواهد.

ارجمند با اشاره به برگزاری تئاترهای مختلط، اظهار کرد: هنر منطقی؛ فاصله‌ها را از بین می‌برد، 20 سال است که کلاس‌های تئاتر را مختلط برگزار می‌کنم که نه‌تنها باعث به وجود آمدن بی‌اخلاقی نشده است، بلکه شاگردانم با اخلاق‌تر هم شده‌اند؛ چراکه اجازه نمی‌دهیم به هنر لطمه وارد شود.

او همچنین افزود: آکشور در دستان شماست، دنیا‌ی‌مان را زیبا کنید، حتی در گور هم نگاه‌مان به شماست.

خبرنگار: 1145

برچسب‌ها:

نظر شما