شناسهٔ خبر: 944219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت چالوس خبر داد

افتتاح بیمارستان 160 تختخوابی چالوس با حضور وزیر بهداشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس گفت: بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله طالقانی چالوس با حضور وزیر بهداشت‌ و درمان به‌طور رسمی به‌بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

حدیث گردکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در چالوس اظهار داشت: بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان چالوس که از سال 85 کلنگ‌زنی شد امروز به‌صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: بیمارستان تخصصی شهرستان چالوس که جایگزین بیمارستان آیت‌الله طالقانی است دارای 160 تخت ثابت و 120 تخت فعال و 33 تخت ویژه است.

مدیر شبکه بهداشت‌ و درمان شهرستان چالوس به امکانات موجود در این بیمارستان اشاره کرد و افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.

وی اعلام داشت: در بیمارستان جدید‌التاسیس تخصصی شهرستان چالوس 64 پزشک و 46 متخصص در حال فعالیت هستند.

گردکلی به بخش‌های مختلف این بیمارستان اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز دارای بخش‌های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ایدئولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی.سی.یو، پست سی.سی.یو، آی.سی.یو، ان.آی.سی.یو و اورژانس است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان درمانگاه‌های تخصصی داخلی، اطفال، جراحی عمومی، زنان‌ و زایمان، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، ارولوژی، عفونی، نورولوژی، فعال است گفت: در بیمارستان جدید چالوس بخش‌های ویژه بیماران خاص مانند دیالیز و تالاسمی نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه ساخت بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس 250 میلیارد ریال و هزینه خرید تجهیزات آن نیز 210 میلیارد ریال بوده است خاطر‌نشان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 متر مربع با زیربنای 10 هزار و 651  متر مربع احداث شد.

انتهای پیام/86028/ق20/پ3003

نظر شما