شناسهٔ خبر: 9429399 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

خواص معجزه‌آسای عسل در درمان بیماری‌ها

صفحه نخست

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران: دکتر اکبری محقق طب سنتی درباره کاربرد درمانی عسل گفت: عسل به علت ترکیبات قندی به خصوص وجود گلوکز زیاد تأثیر بسیار مهمی روی عضلات قلبی و تحریک و تقویت آن داشته، باعث گشاد شدن رگ‌ها، تنظیم فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی می‌شود. همچنین به دلیل داشتن آنزیم‌ها باعث هضم چربی‌های اطراف قلب می‌گردد.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود افراد میانسال که دچار دیابت نیستند هر روز هنگام بیدار شدن یک قاشق چای‌خوری پر، عسل را با نصف استکان آب جوشیده ولرم مخلوط نموده و بنوشند.

دکتر اکبری در خصوص بیماران دیابتی تصریح کرد: در مورد دیابت شیرین مصرف عسل همان قدر مضر است که مصرف قند ضرر دارد با توجه به خواص جانبی عسل و همچنین وجود فروکتوز که جهت جذب به سلول‌ها نیازی به انسولین ندارد، می‌توانند عسل را جایگزین مقدار قند مصرف روزانه خود قرار دهند و باید توجه داشته باشند که مصرف عسل به عنوان قند اضافی در رژیم غذایی آنها مجاز نیست چرا که عسل علاوه بر فروکتوز به همان نسبت هم گلوکز دارد.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: تمامی افرادی که دچار بیماری‌های گوارشی هستند به نفع‌شان است که عسل را جایگزین قند و شکر قرار دهند. توصیه می‌شود مبتلایان به زخم معده عسل را در رژیم غذایی خود داشته باشند، همچنین باید گفته شود که عسل خاصیت ملینی دارد بنابراین افراد مبتلا به یبوست با یک رژیم غذایی مناسب از عسل وضعیت بهتری خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خواص و کاربردهای درمانی عسل، خواصی از قبیل ضدفساد دندان، ضد کم‌خونی، افزایش هموگلوبین خون، اثرگذاری روی رشد و نمو کودکان، درمان شب ادراری کودکان، باعث جذب آب و کاهش میزان کلسیم خون، افزایش شیر مادران و زایمان راحت را می‌توان برای عسل نام برد.

نظر شما