شناسهٔ خبر: 9429240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آیت‌الله هاشمی:

انتخابات اسفند من هم می آیم

صاحب‌خبر -

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات اسفندماه را یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و از حضور خود در این انتخابات خبر داد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از دانشجویان دکترای رشته علوم سیاسی، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره انتخابات اسفندماه و تصمیم خود، گفت: یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و شرایط اجرا و نظارت باید به گونه‌ای باشد که امید مردم را تقویت و جامعه را برای خلق یک حماسه سیاسی دیگر تشویق نماید و من هم ان‌شاءالله می‌آیم.
وی، سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت کشور با اهداف سیاسی و انتخاباتی را برخلاف ادعاهای انقلابی‌گری و دلسوزی برای نظام توصیف کرد و گفت: هر روز که در مسیر توسعه و پیشرفت، تأخیر و تعلل ایجاد شود، ضررهای فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اخلاقی متوجه کشور می‌شود.
انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای
 به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته دردیدار با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان مقر شهید مطهری، سپاه انصارالامام و دفاع مقدس«وحدت مردم» را عامل پیروزی‌های انقلاب در دوره‌های متعدد، بخصوص درمقطع قبول قطعنامه 598 دانست وگفت: یکی ازبهترین کارهای امام، پایان دادن به جنگی بود که طی آن جوانان دو کشور اسلامی کشته می‌شدند.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس با یادآوری جلسه سران با امام و مباحث مربوط به پایان جنگ، گفت: پس از بحث‌های فراوان، من پیشنهاد کردم که اجازه دهید به عنوان جانشین شما و فرمانده جنگ، آتش بس را بپذیرم و شما به عنوان رهبر عالی نظام، مرا محاکمه کنید و امام با لبخندی تلخ، فرمودند: این نمی‌شود. هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که «پس ازآن جلسه، احمد آقا اطلاع دادند که امام می‌گویند، من خودم ختم جنگ را اعلام می‌کنم» به نامه تاریخی امام وتعبیر «جام زهر» اشاره کرد وگفت: پس از پایان جنگ و اتفاقاتی که به نفع ایران افتاده بود، امام می‌فرمودند: تلخی آن جام زهر الان برای من و مردم ایران شیرین است.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر جایگاه والای ایران در نظام بین‌الملل و تأثیرات وحدت مردم برای چنین جایگاهی گفت: آنچه که می‌تواند پایه‌های نظام را بلرزاند، اختلافات داخلی برسر اصول انقلاب و عدم همراهی مردم است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اختلاف نظر عاقلانه و بدون تعصبات سیاسی وجناحی را باعث رشد و پیشرفت جامعه دانست و گفت: از دل اختلافات، انتقادهای سازنده ایجاد می‌شود که خوب است، اما اگر اختلافات باعث ایجاد کینه وبه قول قرآن «تنازع» شود، ابهت نظام ومردم ایران می‌رود که همان است. وی با تأکید برضرورت پرهیز ازتنازعات سیاسی به مسئولان نظام درهمه سطوح توصیه کرد باید قدر این مردم را بدانیم و«لا اکراه فی الدین» را یک دستور مؤکد قرآنی در همه ابعاد زندگی بدانیم. هاشمی رفسنجانی با تأکید مجدد برتأثیرات وحدت درجوامع اسلامی ومخصوصاً دربعد داخلی، گفت: باید به خواسته‌های مردم توجه کنیم ونباید بگذاریم آنها ناامید شوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همراهی با مردم در اوج قدرت را یک اصل اسلامی دانست و گفت: قدرت، باید اقتدار قلبی نظام را بالا ببرد و در غیر این صورت، فواید درازمدت ندارد. هاشمی رفسنجانی، انقلاب اسلامی را برخاسته از آرای مردمی دانست و با اشاره به جایگاه امام و رهبر معظم انقلاب در میان مردم، گفت: نباید بگذاریم اختلافات سلیقه‌ای که متأسفانه بعضی‌ها به آن دامن می‌زنند، به کینه بینجامد و نتیجه آن دوری مردم از همدیگر شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مباحث مربوط به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را یکی از مصادیق افراط‌گرایی تندروها دانست وگفت: درجایی که رهبری نظام از تیم مذاکره‌کننده تمجید و آنها را مؤمن، فرزندان انقلاب و دلسوز نظام معرفی می‌نمایند، گروهی که ادعای ولایتمداری هم دارند، تیم مذاکره‌کننده را خائن معرفی می‌کنند.
«اتحاد» ضرورت شرایط امروز است
وی تأکید کرد: نمی گویم اختلاف نظر نداشته باشیم، اما باید به این نکته توجه کنیم که با اتحاد پیروز شدیم، با اتحاد جنگیدیم، با اتحاد کشور را ساختیم، با اتحاد محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه را تحمل کردیم والان داریم وارد فضای جدیدی می‌شویم که اتحاد ضرورت مهم این شرایط است.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با تشریح اهداف برخی ازمخالفان دولت که بدون توجه به منافع ملی و فقط براساس نگاه‌های باندی و سیاسی اعلام موضع می‌کنند، گفت: این عده، فکر می‌کنند که اگر دولت فعلی این کار را تمام کند، دربین مردم محبوب و درانتخابات بعدی برگزیده می‌شود و به همین خاطر سعی می‌کنند در مسیر پیشرفت‌های دولت سنگ‌اندازی کنند، حال آنکه این مسأله یک مسأله ملی و پیشرفت آن متوجه تمام کشور خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما