شناسهٔ خبر: 9427222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل:200 هزار گرسنه یمنی در شهر تعز در محاصره هستند

نیویورک-ایرنا- دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل در بیانیه ای ضمن هشدار در مورد وضعیت زندگی بیش از 200 هزار نفر از مردم شهر تعز یمن که از ماه سپتامبر تا کنون بدون دسترسی به آب آشامیدنی و غذای کافی در محاصره بسر می برند، این شرایط را غیرقابل تحمل خواند.

صاحب‌خبر -

«استیون اوبراین» معاون امور انسان دوستانه دبیرکل سازمان ملل و سرپرست کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه این سازمان روز چهار شنبه با صدور بیانیه ای نسبت به وضعیت روبه وخامت زندگی مردم شهر تعز ابراز نگرانی شدید کرد.
وی در این بیانیه هشدار داده است که بیش از 200 هزار نفر از مردم آسیب پذیر ومحنت کشیده این شهر در حالی که از دسترسی به آب آشامیدنی سالم، غذا و خدمات بهداشتی لازم محروم مانده اند، عملا در شرایط محاصره بسر می برند.
اوبراین در ادامه افزوده است، درحالی که مردم این شهر بطور دائم زیر باران خمپاره ها بسر می برند ماموران بازرسی در بسیاری از نقاط مانع رفتن آن ها به نقاط امن تر شهر می شوند.
معاون بان کی مون همچنین خاطر نشان کرده است، آن دسته از بیمارستان های شهر که هنوز دائر هستند بدلیل هجوم انبوه بیماران، مجروحین و کمبود پزشک، سوخت و لوازم بهداشتی مورد نیاز قادر به پاسخ گویی به نیازهای مراجعان نیستند.
به گفته وی، درحالی که مسئولان این نهاد بارها در تماس با نمایندگان گروه های درگیر در این کشور خواستار تضمین امنیت امدادگران و اجازه دسترسی آن ها به مردم نیازمند یمن شده اند، از ورود کامیون های کمک رسانی این نهاد به داخل شهر جلوگیری می شود و در نتیجه حجم کمی از بسته های کمکی به دست مردم شهر می رسد.
اوبراین با بیان این که چنین شرایطی از نظر سازمان ملل غیر قابل پذیرش و تحمل است ضمن فراخوان همه گروه های درگیر به همکاری بیشتر با نهادهای کمک رسانی این سازمان و سایر سازمان های بی طرف از جامعه بین المللی خواسته است تا با ناقضان حقوق بشر و قوانین بین المللی جنگی برخورد قانونی کرده و آنان را در مقام پاسخگویی قرار دهند.
شبس *اروپام-4-541**1613

نظر شما