شناسهٔ خبر: 9359066 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

توصیه‌‌های وزارت ارتباطات به زائران اربعین

خبرگزاری فارس

وزارت ارتباطات خطاب به زائرین ایام اربعین حسینی توصیه‌های ارائه کرد. از جمله اینکه قبل از سفر، دریافت پیامک های تبلیغاتی روی موبایل را مسدود کنند و سیم کارت‌های اپراتورهای مختلف ایرانی را به همراه داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، در ایام اربعین حسینی سال گذشته، کربلای معلی میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود و در این ایام ازدحام بی‌سابقه در عراق بر ترافیک ارتباطی بین ایران و این کشور به شکل عجیبی اضافه کرد به گونه‌ای که ترافیک روزانه بین دو کشور در شرایط عادی 150 هزار دقیقه است، در آن ایام به 2.5 میلیون دقیقه رسید.

در نتیجه این امر ارتباطات تلفنی بین دو کشور در روزهای قبل از اربعین و روز اربعین کاملا مختل شد و تنها ارتباطات اندکی برقرار شد که این موضوع باعث سردرگمی زیاد زائران ایرانی را رقم زد.

با نزدیک شدن به ایام اربعین، میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران روز به روز رو افزایش می‌یابد، به طوری که به فاصله یک روز 600 هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می شود که این مسئله شبکه ارتباطی گسترده ای را لازم دارد.

وزارت ارتباطات اعلام کرده که با هماهنگی‌های انجام شده تعداد کانال‌های ارتباطی کشور عراق و ایران 1800 کانال دیگر اضافه شده تا زائرین امسال مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین خطاب به زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی، توصیه هایی را نیز ارائه کرده است.

1. قبل از عزیمت به عتبات عالیات، از پرداخت آخرین قبض موبایل خود مطمئن شوید. (مشترکان اعتباری نیز لازم است به میزان کافی شارژ تلفن‌همراه همراه داشته باشند یا موبایل خود را به میزان کافی شارژ کنند. )

2. حتی الامکان قبل از سفر، دریافت پیامک های تبلیغاتی روی موبایل خود را مسدود کنید. (معمولا این اقدام نیاز نمی‌شود، زیرا اغلب اپراتورها دریافت پیامک را رایگان اعلام می‌کنند و به این ترتیب دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و شخصی هزینه‌ای برای مشترک نخواهد داشت. مشترکان هر اپراتور در این مورد باید به آخرین دستورالعمل اپراتور خود توجه کنند. )

3. حتی المقدور سیم کارت‌های اپراتورهای مختلف ایرانی را به همراه داشته باشید. (نیازی نیست که مشترکان برای اطمینان خاطر سیم‌کارت‌ همه اپراتورها را همراه داشته باشند، تجربه سال گذشته نشان داد که زمانی که دو اپراتور اصلی کشور به علت حجم زیاد مشترکان رومینگ شده از سرویس خارج شده‌اند، یک اپراتور کمتر دارای مشترک، به علت کمتر بودن تقاضا سرویس‌دهی داشت. بنابراین حداکثر شاید بتوان داشتن یک سیم‌کارت کمکی از اپراتور کم تقاضاتر را به مشترکان اپراتور اول و دوم توصیه کرد.)

4. برای استفاده از امکانات ارتباطی بهتر با حفظ جنبه های امنیتی از گوشی های هوشمند استفاده کنید.

5. قبل از نزدیک شدن به نواحی مرزی عراق، که احتمال تداخل شبکه های رادیویی دو کشور بیشتر می شود تنظیمات گوشی را به گونه ای انتخاب کنید که انتخاب شبکه (Network) روی آن به صورت  دستی (Manual) انجام شود.

6. از تماس های تلفنی غیر ضرور و مکرر اجتناب کنید.

7. مدت زمان مکالمه خود را کاهش داده، طول پیامک‌های ارسالی را کم کنید. این کار علاوه بر کاستن از هزینه‌های شما، فرصت بهتری را برای سایر زوار ایجاد می کند.

8. برای تماس های خود ساعت معینی را مشخص نکنید و تماس‌ها را در طول شبانه روز توزیع کنید. قطعا در ساعت استراحت سایرین، برقراری ارتباط بهتر انجام می شود.

9. در صورت غیرموفق بودن تماس، از تماس‌های مکرر در همان لحظه خودداری و این کار را به ساعت دیگری موکول کنید.

10. زائرانی که به صورت خانوادگی و یا گروهی مسافرت کرده اند، یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب و سعی کنند تمامی تماس هایشان با ایران، از طریق وی صورت گیرد.

11. برنامه و قرار ملاقات خود را به نحوی تنظیم کنید که برای پیدا کردن همسفران نیاز کمتری به استفاده از تلفن همراه و ارسال و دریافت پیامک داشته باشید.

12. از برقراری تماس در مکان‌های تمرکز و تجمع زوار تا حد امکان خودداری کنید.

13. حتی الامکان، از برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک در حین حرکت و جابجایی خودداری کنید.

14. امکان برقراری مکالمات تلفنی از شبکه ثابت بیشتر است، لذا حتی الامکان تماس‌های خود را از محل اقامت و یا هتل‌های محل استقرار انجام دهید.

15. برای برقراری تماس با تلفن ثابت در ایران، ابتدا شماره 0098 و سپس شماره تلفن ثابت در ایران به همراه کد شهر مورد نظر را (بدون صفر کد) شماره گیری کنید. برای تماس با تلفن همراه در ایران ابتدا شماره 0098 و سپس شماره موبایل را (بدون صفر اول شماره) شماره گیری کنید.

16. گوشی موبایل خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید. مسئولیت سوء استفاده‌های احتمالی برعهده شماست.

17. اگر اقدام به خرید سیم‌کارت عراقی کردید، مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشید.

در نهایت باید زائران توصیه‌های دقیق‌تر قبل از سفر را از اپراتور خود پیگیری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما