شناسهٔ خبر: 9357419 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وعده وزیر برای برقراری ارتباطات بدون مشکل در اربعین حسینی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده برای برقراری ارتباطات زائران ایرانی اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امید می رود مشکلی برای زائران ایرانی در برقراری ارتباطات به وجود نیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای برقراری ارتباطات زائران ایرانی کربلا در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در سالهای اخیر و در ایام اربعین حسینی، کربلای معلی میزبان جمعیت میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) است كه در سال گذشته این جمعیت به ۲۰ میلیون زائر از داخل و خارج عراق رسید.

وی با بیان اینکه ازدحام ایرانیان مشتاق در كربلای معلی بر ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق می افزاید ادامه داد: به گونه ای كه در شرایط عادی میزان ترافیک ۱۵۰ هزار دقیقه است، ولی در سال گذشته و در ایام اربعین این ترافیک به ۲.۵ میلیون دقیقه رسید.

واعظی با اشاره به اینکه افزایش میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: به طوری که به فاصله یک روز ۶۰۰ هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می شود كه نیازمند شبکه ارتباطی گسترده ای است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این تجربه سبب شد تا برای امسال به فكر افزایش ظرفیت در ایام خاص و به خصوص در ایام اربعین حسینی باشیم.

وی با اشاره به سفری که در روزهای گذشته برای پیگیری و رایزنی های متعدد با مقامات کشور عراق به این كشور داشت افزود: براساس رایزنی های صورت گرفته حدود ۱۸۰۰ کانال به کانال های ارتباطی بین دو کشور اضافه شد تا زائران مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.

واعظی تاکید کرد: در مجموع ما تمام ظرفیت ها را به اندازه كافی افزایش داده ایم و اگر اپراتور عراقی بتواند مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.

نظر شما