شناسهٔ خبر: 9344151 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ ميراسماعيلي باعث شد استعفاي رستگار را نپذيريم

اختلاف رئيس و نايب رئيس فدراسيون جودو که طي روزهاي گذشته و در پي انتشار نامه فدراسيون جهاني کوراش مبني بر محروميت نايب رئيس بالا گرفت تا در نهايت شاهد انتصاب هدايت‌پور به عنوان سرپرست نايب رئيسي اين فدراسيون به جاي آرش ميراسماعيلي باشيم.

صاحب‌خبر -

چرا بايد ميزباني مسابقات به اين مهمي را آقايان کوچک کنند؟
عده اي که دلشان مي خواهد بجاي کي روش باشند او را تخريب مي کنند
مشاور وزير:ميراسماعيلي باعث شد استعفاي رستگار را نپذيريم
اختلاف رئيس و نايب رئيس فدراسيون جودو که طي روزهاي گذشته و در پي انتشار نامه فدراسيون جهاني کوراش مبني بر محروميت نايب رئيس بالا گرفت تا در نهايت شاهد انتصاب هدايت‌پور به عنوان سرپرست نايب رئيسي اين فدراسيون به جاي آرش ميراسماعيلي باشيم.بعد از اين انتصاب بود که وزارت ورزش با صدور بيانيه اي از دخالت نداشتن در اين تغيير خبر داد و تذکر داد که فدراسيون براي اين تغيير نياز به راي مجمع دارد.بر همين اساس فدراسيون جودو با انتشار بيانيه در اين خصوص واکنش نشان داد:
"اخبار منتشر شده در خصوص سخنان رئيس فدراسيون جودو مبني بر موافقت وزير محترم ورزش با تغيير نايب رئيس به هيچ عنوان درست نيست. دکتر محمد علي رستگار در هيچکدام از بخش‌هاي سخنان خود از اين لفظ استفاده نکرده و تنها با ارسال نامه در اين خصوص به وزارت ورزش سخن گفته است.
از سوي ديگر خبر انتصاب آقاي عليرضا هدايت پور به عنوان سرپرست نايب رئيسي فدراسيون ساعت 20:28 روز 28 آذرماه روي خروجي سايت فدراسيون قرار گرفت و بيانيه وزارت ورزش ساعت 11:02 روز جمعه 29 آذرماه منتشر شد. به همين دليل خبري که برخي خبرگزاريها با مضمون بي توجهي فدراسيون به بيانيه وزارت ورزش منتشر شده به هيچ عنوان صحت ندارد.
قابل ذکر است بر اساس آنچه رئيس فدراسيون در برنامه تلويزيوني عنوان کرد تغيير نايب رئيس با نظر وي و پس از مشورت با اعضاي هيات رئيسه صورت گرفته است و در آن برنامه نيز عنوان شد که نامه درخواست تغيير به وزارت ورزش ارسال شده است."
با دکتر حجت اله دارابي مشاور وزير و رئيس مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت ورزش درباره اتفاقات اخير جودو و برکناري آرش ميراسماعيلي از نايب رئيسي فدراسيون صحبت کرديم که در زير مي خوانيد.
90: آقاي دارابي جريان برکناري آرش ميراسماعيلي و واکنش وزارت ورزش چيست؟
ببينيد اين اتفاقي که افتاده تصميم فدراسيون بوده است و وزارت ورزش در آن دخالتي نداشته است. به نظر مي آيد که رئيس فدراسيون تصميم عجولانه اي گرفته که از طرف وزارت به او گوشزد شده است. آقاي رستگار بايد از وزارت تبعيت کند. اين درست نيست که در رسانه ملي چهره يکي از قهرمانان اين مملکت را تخريب کنيم و يک اقدام ملي را زير سئوال ببريم. چرا بايد ميزباني مسابقات به اين مهمي را آقايان کوچک کنند؟ چرا بايد حيثيت ملي مان را زير سئوال ببريم؟سال ها براي يک ورزشکار هزينه شده است تا به قهرمان ملي تبديل شود حالا بخاطر يک اتفاق بايد به همين راحتي او را تخريب کرد؟
90: نظر شما درباره ميزباني مسابقات جهاني کوراش چيست؟
مسابقات بسيار سطح بالايي را ما ميزباني کرديم 25 ميهمان خارجي داشتيم. وزير ورزش ازبکستان و رئيس فدراسيون جهاني کوراش هم جزو ميهمانان ما بودند که آنها هم از ميزباني ايران بسيار تعريف کردند.کل استان براي برگزاري اين رقابت ها بسيج شدند و بسيار شيک از ميهمانان پذيرايي کرديم که باعث سرافرازي ورزش کشور شد. برگزاري اين مسابقات جزو افتخارات ورزش ما ثبت شد. کلي هزينه کرديم و نشان داديم که توان بالايي داريم. هم از بعد فرهنگي هم ورزشي و گردشگري براي کشور ما بسيار خوب بود. حالا به حاي اينکه خسته نباشيد بگوئيم اينگونه برخورد کردن اصلا درست نيست و زيبنده ورزش ما نيست.
90: اما محروميت 5 ساله ميراسماعيلي باعث به وجود آمدن اين حواشي شد.
از آن اتفاق همه ما ناراحتيم. بايد براي جلوگيري از چنين بداخلاقي هايي فرهنگ سازي کنيم. اما جالب است که بدانيد در آن اتفاق ميراسماعيلي قصد وساطت داشت تا قائله را ختم بخير کند. زمانيکه داور راي را برمي گرداند و مدال را از قهرمان مي گيرند خب مسلم است اين اتفاق باعث بوجود آمدن حاشيه در ميان هواداران مي شود. ميراسماعيلي با مديريت خود اجازه نداد اين حواشي به سکوها و تماشاچيان کشيده شود. دلخوري ما از اين است که چرا بايد اين همه اتفاقات مثبت اين ميزباني ناديده گرفته شود اما از آنطرف يک اتفاق را آنقدر بزرگ کنيم که همه چيز را تحت تاثير خود قرار دهد. بجاي اينکه در رسانه ملي مديريت اين ميزباني را به رخ بقيه بکشيم بخاطر اينکه يک رئيس با شخص ديگري مشکل دارد گفته مي شود فلاني بخاطر اينکه خودش را بزرگ کند اين ميزباني را گرفته است. اتفاق بد اين بود که خيلي سريع تصميم به برکناري ميراسماعيلي گرفته شد.
90: شما فکر مي کنيد باوجود اينکه الان بين رستگار و ميراسماعيلي اختلاف وجود دارد همکاري اين دو مي تواند به جودو کمک کند؟
طبيعتا تا زمانيکه مشکل داشته باشند شرايط خوب نخواهد بود اما ما بايد سعي کنيم اين مشکل را حل کنيم و از نيروهاي خود به خوبي بهره ببريم. جالب است بدانيد زماني که رستگار از رياست فدراسيون جودو استعفا داد آرش ميراسماعيلي باعث شد که وزارت استعفاي وي را نپذيرد. او بسيار تلاش کرد تا وزارت را قانع کند در شرايط فعلي بايد رستگار باشد چراکه برنامه هاي بسياري دارند و نبايد خدشه اي در برنامه هاي آنها ايجاد شود. به هرحال اظهارنظر قهرمانان ملي براي ما مهم است و به حرف و نظرات آنها گوش مي دهيم و براي آنها احترام قائليم.
90: از جودو بگذريم حال وزير ورزش چطور است؟
خداراشکر که مشکل خاصي نبود و از بيمارستان مرخص شدند. مشکل معده داشتند که پس از انجام آزمايشات مشخص شد چندان جدي نيست و انشاله به زودي بهبود خواهند يافت.
90: اين روزها خبر مريضي زياد شنيده مي شود. کي روش هم گويا با مريضي جدي دست و پنجه نرم مي کند.
اتفاقا مشکل کي روش هم به آن اندازه که مي گويند نيست و انشاله زودتر خوب خواهد شد. اين را هم بگويم ما وقتي شخصي را به عنوان سرمربي تيم مان انتخاب کرده ايم تا زمانيکه او سرمربي ماست همه جوره بايد حمايتش کنيم.متاسفانه اتفاقاتي مي افتد که ربطي به وزارت ندارد و عده اي که دلشان مي خواهد به جاي کي روش باشند چنين جوي را عليه او درست مي کنند. حدس ما اين است و مطمئن نيستيم. به هرحال کي روش مربي مطرحي است و مورد حمايت وزارت هم هست تنها حرفي که ما داريم اين است که وي بايد تابع نظرات فدراسيون باشد و نبايد به ما امر و نهي کند. به هر حال اميدواريم که او هم زودتر سلامتي خود را بازيابد.
 

نظر شما