شناسهٔ خبر: 934379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واشنگتن‌پست گزارش داد

ایران یکی از همراهان روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست را با قرار وثیقه آزاد کرد

خبرگزاری تسنیم: روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده ایران یکی از همراهان روزنامه‌نگار این روزنامه آمریکایی که چندی پیش در ایران دستگیر شده بود را با قرار وثیقه آزاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده ایران یکی از افرادی که همراه با «جیسون رضائیان»، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست و همسرش ماه گذشته در تهران دستگیر شده بودند را به قید وثیقه آزاد کرده است.

واشنگتن‌پست این خبر را از قول منبعی در خانواده فرد آزاد شده منتشر کرده، اما به درخواست خانواده این فرد از ذکر نام وی خودداری کرده است. وی که عکاس خبری است همانند جیسون رضائیان تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد.

جیسون رضائیان و همسرش به همراه چند نفر دیگر ماه گذشته در تهران بازداشت  شدند. سخنگوی قوه قضائیه ایران از اظهارنظر درباره دلیل بازداشت این افراد، به دلیل آنکه پرونده آنها مراحل مقدماتی را می‌گذراندف خودداری کرده است.

چند روز بعد از دستگیری این افراد، غلام حسین اسماعیلی، رئیس دیوان عالی کشور ایران تنها به طور تلویحی بازداشت این دو نفر را تأیید کرد. اسماعیلی گفت: «ما در حال حاضر تحقیقات را انجام می دهیم. من فکر می کنم که اطلاعات بیشتر را پس از تحقیفات فنی و بازجویی اعلام کنیم».

انتهای پیام/م.

نظر شما