شناسهٔ خبر: 934348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کانون‌های مساجد استان اصفهان:

مساجد استان اصفهان شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، از اجرای طرح سرشماری و شناسنامه‌دار شدن مساجد این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، چهارشنبه شب در همایش تکریم خادمان و فعالان قرآنی طرح ملی تلاوت نور در این شهرستان اظهار داشت: طرح سرشماری و شناسنامه‌دار شدن مساجد استان اصفهان مصوبه هیئت نظارت این استان است که با مسئولیت اداره اوقاف و امور خیریه طی مدت سه ماه انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های مختلف از جمله بسیج، سپاه، ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش، شهرداری، مرکز رسیدگی به امور مساجد، دفتر امام جمعه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و دیگر نهادهای مرتبط در سال گذشته، افزود: هئیت نظارت استان اصفهان جلسات این کارگروه را با ریاست استاندار و امام جمعه هر 15 روز یکبار به دبیری رئیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان برگزار می‌کند.

رئیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اصفهان، برگزاری برنامه‌های اوقات فراعت به صورت مشترک را یکی از اقدامات این کارگروه ذکر و عنوان کرد: تا کنون 11 جلسه این کارگروه بسیار مؤثر و تأثیرگذار در استفاده از ظرفیت‌های سازمانی، غیرسازمانی و بین‌بخشی برگزار شده است.

معتمدی، همچنین از ابلاغ تشکیل هئیت نظارت و هماهنگی بر فعالیت‌های مساجد در شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: این هئیت با حضور 10 دستگاه دولتی مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان می‌تواند اقدامات مؤثری با ظرفیت‌شناسی مساجد و مدیریت مطلوب در استفاده از این ظرفیت در حوزه فرهنگی انجام دهد.

وی هم‌افزایی، همدلی و همگرایی را از مزایای تشکیل هئیت نظارت و هماهنگی بر فعالیت‌های مساجد برشمرد و تأکید کرد: با انجام اقدامات این هئیت ظرفیت‌های مساجد افزایش می‌یابد.

به گفته معتمدی، تشکیل این هئیت باید در شهرستان‌ها جدی گرفته شود و هرشهرستان یک نماینده برای حضور در این هئیت انتخاب کند.

همایش تکریم خادمان و فعالان قرآنی طرح ملی تلاوت نور از شهرستان‌های منطقه سه استان اصفهان (کاشان، نطنز و آران و بیدگل) با تجلیل از 32 خادم و فعال قرآنی، اجرای گروه تواشیح یاسین از پایگاه بسیج مسلم ابن عقیل(ع)، تلاوت قرآن علی‌اصغر قدیری‌مفرد قاری قرآن منتخب جمهوری اسلامی ایران در مسابقات نیروی مسلح در کشور امان و برگزاری مسابقه در تالار فرهنگ اداره ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/گ۳۰

نظر شما