شناسهٔ خبر: 9305204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره ارشاد نیشابور خبر داد

چیدمان بزرگترین میز مطالعه کشور در نیشابور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: بزرگترین میز مطالعه کشور به طول یک کیلومتر از محل این اداره تا مسجد جامع نیشابور بر پا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، عباس کرخی اظهار کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در سال‌های آینده مطالعه را در شهرستان نیشابور رواج دهیم، بزرگترین میز مطالعه کشور به طول یک کیلومتر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که نماد امروز فرهنگی است تا مسجد جامع به عنوان نماد فرهنگی کهن نیشابور بر پا شده که هدف آن ایجاد شوق و نشاط بین مردم و افزایش سرانه مطالعه است.

کرخی خاطرنشان کرد: یکی از جدی‌ترین نامزدهای پایتخت کتاب در سال 94 هستیم و برنامه‌هایی در این راستا انجام شده است تا به حق مردم نیشابور برسیم که خوشبختانه همشهریان نیشابوری همیشه در کارهای فاخر فرهنگی از ما جلوتر بوده‌اند.

وی یادآور شد: این طرح در راستای فرهنگ‌سازی کتابخوانی پیشنهاد داده شد که امیدواریم در گینس با عنوان بزرگترین میز مطالعه ثبت شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور ادامه داد: این طرح را در واقع رکورد زده‌ایم ولی طرح اولیه از باغ امین اسلامی تا فرهنگسرای وکیلی به خاطر مشکلات این طرح را کوتاه‌تر کرده است، خوشبختانه مردم از این طرح بسیار استقبال خوبی کردند و انتظار ما از مسئولان این است که خود مانند دیگر شهروندان اهل مطالعه و فراگیری علم باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور عنوان کرد: با تشکیل این برنامه‌ها نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران به طور جدی مطرح می‌شود، همچنین این طرح با نگاه به پیشینه تاریخی و فرهنگی نیشابور اجرا شد.

کرخی تصریح کرد: هدف ما از این برنامه گسترش طرح مطالعه بین شهروندان و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین مردم شهر نیشابور و ورود کتاب در منازل و افزایش سرانه مطالعه است.

انتهای پیام/3138/ت/پو3002

http://fna.ir/JZFGOH

برچسب‌ها:

نظر شما