شناسهٔ خبر: 9101514 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهدوی: امیدواری فراوانی به المپیکی شدن تیم ملی هندبال دارم

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون هندبال گفت که امیدواری فراوانی به صعود تیم ملی هندبال ایران به بازی های المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، سیدابوالحسن مهدوی در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال به مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل اظهار داشت: شاید من جزو معدود افرادی باشم که به شدت به المپیکی شدن تیم ملی هندبال امیدوار هستم؛ حضور بازیکنان ایران در تیم های اروپایی و برگزاری اردوی تدارکاتی در کرواسی و تونس تیم ما را قوی تر کرده است.
وی ادامه داد: اگر ملی پوشان همان عملکرد مسابقات قهرمانی جهان را ارائه کنند، شک ندارم در میان سه تیم برتر این دوره از رقابت ها قرار خواهیم گرفت و امید زیادی دارم که بتوانیم به عنوان تیم قهرمان به طور مستقیم سهمیه المیک را کسب کنیم.
رییس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: البته در ورزش ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده ای هم روی دهد و یک تیم قدرتمند و آماده را از رسیدن به نتایج مطلوب دور کند.
وی درباره غیبت چهار لژیونر تیم ملی در مسابقه اول رقابت های انتخابی، گفت: به دلیل اینکه این رقابت ها در روزهای رسمی فدراسیون بین المللی قرار ندارد، باشگاه های اروپایی می توانند اجازه حضور بازیکنان خود را در ترکیب تیم ملی را صادر نکنند، اما با رایزنی توانستیم اجازه حضور لژیونرهای خود را پس از مسابقه اول کسب کنیم.
مهدوی درباره شایعه تاثیرگذاری مسائل غیرفنی در انتخاب بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: تمام بازیکنان با نظر عرفان اسماعیلاگیچ انتخاب کرده است و هرگمانه زنی و شایعه ای درباره نقش دیگر افراد یا مسائل غیرفنی در انتخاب ملی پوشان دروغ است.
رییس فدراسیون هندبال درباره حضور نیافتن اسماعیلاگیچ و دستایارانش در اردوی تیم ملی گفت: پس از شرکت تیم ملی در تورنمت چهارجانبه تونس بازیکنان 2 روز استراحت کردند و در این زمان با توجه به اینکه هیچ برنامه تمرینی نداشتیم، کادر فنی کروات تیم ملی هم به کشور خود سفر کردند تا استراحت کنند و قرار است فردا راهی قطر شوند تا به جمع ملی پوشان بپیوندند.
وی درباره حضور نیافتن ایمان جمالی بازیکن ایرانی شاغل در سوئد در ترکیب تیم ملی اظهار داشت: پیش از برگزاری اردوها با این بازیکن صحبت کردم و او گفت که مصدومیت دارد و می خواهد به مجارستان رفته و مشکل خود را رفع کند، اما پس از آن شنیدیم که گذرنامه مجارستانی گرفته و به تیم ملی این کشور نیز دعوت شده است و حتی صحبت هایی به نقل از وی منتشر شده مبنی بر اینکه اگر در تیم ملی مصدوم شود، چه کسی هزینه درمانش را می دهد؟
مهدوی افزود: در آن زمان با جمالی تماس گرفتم و گفتم سخنان اشتباهی را مطرح کرده است؛ ورزشکاران باید مانند سرباز با افتخار پیراهن تیم ملی را برتن کنند، زیرا شهدا نماد این تیم هستند.
رییس فدراسیون هندبال درباره پایین بودن کیفیت حریفان تیم ملی ایران در اردوی کرواسی گفت: ما هم انتظار بیشتری از این تیم ها داشتیم، اما به دلیل درگیر بودن باشگاه های اروپایی در مسابقات داخلی خود نتوانستیم با تیم های قدرتمندتری بازی کنیم با این وجود برگزاری دو هفته اردوی تدارکاتی در این کشور کمک زیادی به بازیکنان کرد تا به سطح بالاتری از آمادگی دست یابند.
رییس فدراسیون هندبال با گلایه از عملکرد رسانه ها گفت: نیازی به تعریف و تمجید رسانه ها ندارم.
وی درباره نحوه گروه بندی رقابت های انتخابی المپیک خاطر نشان کرد: قطر به عنوان میزبان می توانست گروه خود را انتخاب کند و عمداً خواستند که با ایران همگروه شوند تا در مرحله نیمه نهایی با تیم ما روبرو نشوند. این مسئله نشان دهنده ترس تیم دوم جهان از قدرت هندبال ایران است.
تیم ملی هندبال ایران فردا برای شرکت در رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو راهی دوحه قطر می شود.
این دوره از مسابقات از 23 آبان تا روز دوم آذر برگزار می شود و تیم قهرمان رقابت ها به طور مستقیم راهی المپیک 2016 ریو خواهد شد. تیم های دوم و سوم این رقابت ها نیز به رقابت های بین قاره ای انتخابی المپیک راه پیدا می کنند.
ورزشی** 2024**9129**1379

نظر شما