شناسهٔ خبر: 8923061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

تردد بدون ضابطه دام شیوع بیماری را تسریع می کند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بخش عمده ای از مشکلات دامپزشکی در حوزه بیماری ها نتیجه ترددهای بدون ضابطه است.

صاحب‌خبر -

قانون-رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بخش عمده ای از مشکلات دامپزشکی در حوزه بیماری ها نتیجه ترددهای بدون ضابطه است.

به گزارش قانون به نقل از ایلنا، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید غیر رسمی به استان از میدان دام جدید بیرجند بازدید کرد و در دیدار با مسوولان تعاونی دامداران افزود: میادین دام از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار هستند که نقش تعیین کننده ای در پیشگیری و یا کنترل بیماری ها دارد.

وی با تاکید بر این که هر گونه جابجایی و نقل و انتقال دام باید تحت نظارت و کنترل دامپزشکی انجام شود بیان کرد: مهمترین عامل در انتقال بیماری های واگیردار ترددهای غیر مجاز و دام های قاچاق هستند که دامپزشکی نظارتی بر آنها ندارد از این جهت میادین دام در این حوزه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نظارت دقیق بر ورود و خروج دام ها را به میدان دام تعیین کندده دانست و گفت: باید به صورت مستمر اصطبل های نگهداری دام ها در میادین دام سمپاشی و ضد عفونی شوند.

دکتر رفیعی پور: راه اندازی میدان دام بیرجند را کاری بزرگ دانست و اظهار کرد: پس تلاش بی وقفه و حدود 20 ساله دامپزشکی و دستگاه های ذیربط، خوشحالیم که پیگیری ها به ثمر نشست و میدان دام بیرجند تاسیس و راه اندازی شد که عواید بهداشتی آن به سلامت و بهداشت عمومی جامعه می رسد.

لازم به ذکر است میدان دام جدید بیرجند پس از پیگیری های چندین ساله دامپزشکی در هفته پدافند غیر عامل با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.

برچسب‌ها:

نظر شما