شناسهٔ خبر: 8760285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

سفر ناگهانی پوتین به سوریه

رئیس‌جمهور روسیه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد سوریه شده و با همتای سوری‌اش دیدار و دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

قانونرئیس‌جمهور روسیه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد سوریه شده و با همتای سوری‌اش دیدار و دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرده است.

به گزارش قانون به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از آنکه وارد سوریه شد، در پایگاه حمیمیم در لاذقیه با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

پایگاه حمیمیم محل استقرار نیروهای روسیه در سوریه است. در این دیدار، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که پیشتر به سوریه رفته بود، نیز از پوتین استقبال کرد.

پوتین پس از گفت‌وگو با همتای سوری خود، دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را رسما صادر کرد.

سفر ناگهانی پوتین به سوریه/ پوتین دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد

خبرنگار المیادین در مسکو گزارش داد، وزیر دفاع روسیه در این سفر پوتین را همراهی کرده است. پوتین در این سفر، دستور آغاز اقدامات برای خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر نمود.

رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی گفته که ما در کنار ارتش سوریه، طی دو سال و نیم توانستیم بیشتر گروه‌های تروریستی را از بین ببریم.

پوتین گفت: اگر تروریست‌ها بار دیگر پدیدار شوند، چنان ضربه‌ای به آن‌ها وارد خواهیم ساخت که نمونه آن را از قبل ندیده‌ باشند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: نظامیان روسیه با پیروزی از سوریه خارج می‌شوند. وی تأکید کرد، روسیه آماده همکاری با همسایگان سوریه برای مبارزه با تروریسم است.

پوتین گفت: ما هرگز قربانیان و خساراتی را که در جریان مبارزه با تروریسم در سوریه و در روسیه متحمل شدیم، فراموش نخواهیم کرد.

دقایقی پیش، رئیس جمهور روسیه وارد فرودگاه قاهره شد و قرار است با رئیس جمهور مصر دیدار و گفت وگو کند.

نظر شما