شناسهٔ خبر: 8579747 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صفحات رسمی حجت الاسلام قرائتی در شبکه‌های اجتماعی

صفحات رسمی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام، اینستاگرام و آپارات راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، گسترش روز افزون فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در سالهای اخیر، تأثیر آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نمایان و روشهای سنتی در تمام ابعاد را به روشهای نوین، تبدیل کرده است. پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارز‌شهای فرهنگی بنا شده است و سال‌هاست دشمن این پایه‌ها را مورد هجوم قرار داده و تلاش می‌کند تا فرهنگ خود را جایگزین فرهنگ بومی و اسلامی کشور ما نماید.

ما نیز باید هوشیار باشیم و برای این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم تا جلوی نفوذ بیش‌تر دشمن را بگیریم. شبکه های اجتماعی سازنده و در عین حال خطرناک هستند و استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی در عرصه فرهنگی سبب بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از این فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ دینی می‌گردد.  

مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن، به عنوان مرکز تنظیم و نشر آثار قلمی، صوتی  و تصویری  حجّت  الاسلام  و المسلمین  محسن  قرائتی در تلاش است تا با استفاده از شیوه‌های جدید ارتباطی، معارف و مفاهیم ناب قرآنی که طی چهل سال تبلیغِ ایشان منتشر شده است، به نحو مناسب در این عرصه ترویج و گسترش نماید. در همین راستا با ایجاد صفحه‌ی رسمی در نرم افزار اینستاگرام با نام ایشان، به ارائه روزانه یک تصویر نوشته برگرفته از تفسیر قرآن و کتب منتشر شده، به صورت مناسبتی نموده است.

https://instagram.com/mohsen.gharaati/

هم چنین با ایجاد چهار کانال در نرم افزار تلگرام به تولید و ارایه محتوای دینی در این محیط پرمخاطب نموده است. کانال‌های اختصاصی تلگرام، قابلیت جدیدی است که در آخرین نسخه‌ تلگرام به آن اضافه شده است.  

علاقمندان می‌توانند با استفاده از لینک‌های زیر در کانال‌های اختصاصی مربوط به حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عضو شده و به صورت روزانه مطالب مذهبی و قرآنی دریافت نمایند. کانال تفسیر قطره‌ای قرآن کریم که به صورت روزانه تصویر، صوت، فیلم و متن تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از ابتدای قرآن ارائه می‌گردد.

https://telegram.me/mohsen_gharaati

کانال درسهایی از قرآن کریم که متن‌های کوتاه و تصویرنوشته‌های منتخب از برنامه‌های درسهایی از قرآن در این بخش تهیه و عرضه می‌گردد.

https://telegram.me/qaraati

کانال نکته‌های ناب که روزانه فیلم‌های گزیده از برنامه‌های درسهایی از قرآن، تفسیر قرآن و سایر سخنرانی‌های ایشان با زمان کوتاه حدوداً یک دقیقه‌ای قرار داده می‌شود.

https://telegram.me/mohsen_qaraati

کانال کتابخانه اینترنتی استاد محسن قرائتی که آثار منتشر شده مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن با معرفی اجمالی، به همراه لینک دانلود رایگان برای مخاطبین در حال فعالیت است.

https://telegram.me/mohsenqaraati

علاقمندان می‌توانند با ذخیره شماره ۰۹۰۱۵۱۹۷۹۰۴ در لیست مخاطبین خود، ارتباط تعاملی از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با این مرکز داشته باشند.

هم‌چنین با ایجاد کانال رسمی در پایگاه اینترنتی آپارات، اقدام به ارائه تدریجی بیش از چهار هزار کلیپ تصویری، شامل تفسیر قرآن کریم، برنامه‌های هفتگی درسهایی از قرآن، نکته‌های ناب، خنده حلال، حکمت‌ها، خاطرات و تمثیلات نماید.

http://www.aparat.com/ghannadi

نظر شما