شناسهٔ خبر: 8535743 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مراسم بزرگداشت طلبه جانباخته المصطفی در فاجعه منا برگزار شد

حوزه/ مراسم بزرگداشت طلبه و مبلغ جامعه المصطفی، جانباخته در فاجعه منا، امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر تحریری در  این مراسم گفت: یکی از دعاهای ناب که در توسلات خود به اهل بیت(ع) ذکر می کنیم، وجاهت پیدا کردن نزد امام(ع) و خدا است.

وی افزود: اگر بخواهیم نزد خداوند وجاهت پیدا کنیم، باید از طریق اولیای الهی به این وجاهت دست پیدا کنیم و این وجاهت نزد خدا به غیر از پیمودن مسیر این اولیای الهی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که در این زمینه وجود دارد، این که اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) تربیت ما را به عهده دارند و خود نیز در ظل توجهات و تربیت وحیانی حضرت حق از طریق پیامبر(ص) و امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) تربیت شدند و این چنین از همه این حضرات بهره گرفتند.

وی گفت: دستگاه تربیتی امام حسین(ع)دستگاه بی نظیری است که بزرگترین بزرگان عالم را در مکتب خود پرورش داده است و اولیای الهی و مراجع عظام ما نیز بر سر همین سفره تربیت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری خاطرنشان کرد: مسیر تعلیم و تربیتی که از سوی امام تعیین شده،  مسیر آسانی نیست و دشواری های خاص خودرا دارد که هر کسی نمی تواند از آنها به سادگی بیرون بیاید.

استاد حوزه علمیه  با ذکر این مطلب که یاران امام حسین(ع) همیشه در بلا و امتحان و فتنه قرار می گیرند گفت: روزی عده ای ازیاران امام محمد باقر(ع) از مشکلات دنیا نزد ایشان شکایت کردند و با ایشان درد دل کردند؛ امام(ع) نیز به آنها فرمودند که روزی چند نفر مثل شما نزد پدرم آمدند و ایشان نیز آنها را به خانه امام حسین(ع) راهنمایی کردند ؛در آنجا امام حسین(ع) فرمودند که بلا و فقر و کشته شدن، به از حرکت سریع اسب ها و سیل ها نیز سریعتر به محبین ما می رسد، پس محبین ما در بلا و گرفتاری هستند و این گرفتاری ها شما را بزرگ و کامل می کند و اگر تحمل این سختی ها را نداشته باشید به سعادت نمی رسید.

وی اظهارکرد: این بلا همیشه از نوع اتفاقات سخت نیست و گاهی در مقابل گناهان و امر ولی و... است که باید صبور و شاکر باشیم زیرا لوازم این عبور و کمال همین صبر و استقامت است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: یکی از همین سختی ها، اخلاص است؛ مخلص بودن شاید در ابتدا برای برخی که دوست دارند نامی از آنها بماند و در معرض باشند مشکل باشد، ولی اجر اخلاص با چیزی قابل شمارش نیست.

طلاب المصطفی پیام آور توحید و مکتب اهل بیت(ع)

وی گفت: طلاب المصطفی که پیام آور توحید و مکتب اهل بیت(ع) هستند، باید تمام تلاش خود را برای جهانی شدن این مکتب در سراسر عالم به کار ببند و گل سرسبد کشورهای خود باشند.

خاطرنشان می شود: مرحوم حجت الاسلام دکتر غلام محمد فخر الدین از طلاب پاکستانی جامعه المصطفی بود که  فعالیت های تبلیغی ذر عرصه بین الملل داشت و در حادثه دلخراش منا جان خود را از دست داد.

نظر شما