شناسهٔ خبر: 8471390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

جشنواره فضا برگنبد آسمان تهران برگزارمی شود

"جشنواره فضا" ویژه هفته جهانی فضا به همت پژوهشگاه فضایی ایران با برنامه‌های متنوع آموزشی در روزهای شانزدهم و هفدهم مهر ماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری آسمان‌نما و مرکز علم گنبد مینا به مناسبت هفته جهانی فضا اقدام به برگزاری "جشنوار فضا" در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۶ و ۱۷ مهر سال‌جاری کرده است.

در این جشنواره که در گنبد مینای پارک آب و آتش برگزار می شود، برنامه‌های متنوع آموزشی با هدف آشنایی و ترویج علم و فناوری فضایی برای عموم مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان، برگزار می‌شود.

بنا براین گزارش، برنامه‌هایی چون عکاسی نجومی، جهت‌یابی، رصد آسمان، نقاشی دیواری در موضوعات فضایی از برنامه‌های این جشنواره است که از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روزهای یادشده برقرار است.

افزون بر این، چند کارگاه‌ آموزشی با  عناوینی چون "فضا آخرین مرزهای اکتشاف"، "اعجار قرآن در فضا" و "مخابرات ماهواره‌ای" در این جشنواره برای آشنایی عموم مردم تشکیل می‌شود.

سوای این، کارگاه‌های آموزشی "مواد و مصالح لازم در ساخت سفینه‌های فضایی"، "ابعاد عالم" و "فضا، فناوری و بهره‌برداری" از دیگر برنامه‌های این جشنوار است.

شرکت‌‌کنندگان در این جشنواره همچنین می‌توانند از آسمان‌نمای گنبد مینا، نمایشگاه فناوری‌های فضایی، غرفه های زیورآلات دست‌ساز نجومی و ابزارهای نجومی دیدار نمایند.

خاطرنشان می‌سازد مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۹، روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهر(۴ تا ۱۰ اکتبر) را به عنوان هفته جهانی فضا نامیده و از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون، هرساله، در این هفته، برنامه‌های متنوعی در کشورهای دنیا برای آموزش عموم و جلب حمایت‌های مردمی نسبت به فعالیت‌های فضایی و ترغیب دانش‌آموزان به آموختن علوم و فناوری فضایی برگزار می‌شود.

در این ارتباط، انجمن جهانی هفته فضا وابسته به سازمان ملل، هر سال شعاری را برای این هقته انتخاب می‌کند که برنامه‌های هفته جهانی فضا بر محور آن شکل می‌گیرد.

در سال‌جاری، شعار هفته جهانی فضا ۲۰۱۵ ، "اکتشاف" نامیده شده است که بدین ترتیب اکتشافات انجام شده در فضای ماورای جو که منجر به شناخت بیشتر ما از کهکشان شده است، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نظر شما