شناسهٔ خبر: 8471268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات خبر داد: تشکیل کارگروهی جهت حل مسایل حوزه ICT شهرستان تربت جام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام از تشکیل کارگروهی جهت حل مسایل و مشکلات حوزه ICT این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی روستاهای بالای 30 خانوار این شهرستان تا پایان سال از نعمت اینترنت پر سرعت بهره مند خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی در این جلسه با تسلیت به خانواده های جان باختگان حادثه ناگوار منا و تقدیر از همدردی مردم شریف ایران در این زمینه گفت: سفرهای استانی و حضور در جمع مردم عزیز باعث افزایش احساس مسوولیت ما در دولت می شود. از این رو، خداوند را سپاسگزارم که امروز توفیق یافتم در خدمت مردم عزیز و شریف این منطقه باشم.

وی با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا، خاطر نشان کرد: هر آنچه در این نظام به دست آورده ایم از برکت خون شهدا است و وظیفه ما است نام آنان را زنده نگه داریم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به وضعیت دولت از نظر بودجه نیز گفت: با این که از نظر بودجه دولت در شرایط مناسبی قرار ندارد اما قدم های خوبی در کشور و منطقه برداشته است.

وی با بیان این که انشاالله تا دو ماه آینده تحریم های ظالمانه برداشته شود، اظهار داشت: با برداشته شدن تمامی تحریم های ظالمانه با شرایط جدیدی مواجه خواهیم شد که باید خود را برای شرایط پساتحریم آماده کنیم.

دکتر واعظی با ذکر این که، تا اوایل سال آینده فروش نفت ایران به دو میلیون بشکه در روز خواهد رسید، یکی از دغدغه های دولت را اشتغال عنوان و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تحولات پیش رو در سفر بعدی به این منطقه مشکلات اشتغال و معیشت مردم کاهش یافته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: زیرساخت های ICT فرایند انتخابات آماده شده و همکاری لازم را با وزارت کشور خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که از نظر دولت در کشور شهروند درجه یک، دو و سه نداریم، گفت: همه مردم از نظر دولت درجه یک هستند و وظیفه ما است که توجه بیشتری به مناطق محروم تر داشته باشیم.

وزیر ارتباطات در ادامه خواستار حل مشکل سیستم wll روستایی و تداخل آن از طرف شرکت مخابرات شد و با اشاره به پیشنهاد نماینده شهرستان تربت جام در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار تمبر یادبود شیخ احمد جامی با استقبال از این پیشنهاد در این زمینه قول مساعد داد.

در این جلسه دزفولی مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه هم در گزارشی با بیان این که ایرانسل در استان خراسان رضوی دارای پنج میلیون مشترک است، گفت: تا کنون 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته و با ارایه اینترنت 4G تلفن همراه سرعت اینترنت تحول چشمگیری یافته است.

صدوقی مدیرعامل همراه اول نیز در گزارشی در زمینه شبکه این اپراتور، گفت: 100 درصد جاده های اصلی و 84 درصد روستاها تحت پوشش شبکه تلفن همراه اول قرار دارد و با سرمایه گذاری صورت گرفته ظرفیت شبکه اپراتور اول در استان خراسان رضوی می تواند پاسخگوی هفت میلیون نفر باشد.

 



نظر شما