شناسهٔ خبر: 8434807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم آمل در مجلس خبر داد

اختصاص 670 میلیارد تومان به محور هراز از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 670 میلیارد تومان به محور هراز از مجموع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا امشب در آیین افتتاح پنج پروژه عمرانی و شهری آمل همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت به مازندران، گفت: در این سفر یک‌روزه دو وزیر راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان آمل سفر داشته و از نزدیک با مردم و مسئولان دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی با اعلام اینکه وزیر بهداشت و درمان به‌عنوان وزیر معین رئیس‌جمهور بر پروژه‌ها و طرح‌های این شهرستان نظارت داشت، افزود: مهم‌ترین خواسته‌مان تسریع در عملیات چهارخطه کردن محور هراز، راه‌آهن برقی آمل ـ تهران، سد مخزنی هراز و پروژه‌های درمانی و بیمارستانی است.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بلوار جدیدالتاسیس ولایت و عملیات بافت فرسوده شهری این شهرستان اعلام کرده که آماده همکاری برای دگرگونی شهرستان آمل است، گفت: قول مساعد وزیر برای اجرای طرح‌های مطالعاتی توسعه شهری آمل همزمان با شش کلان‌شهر دیگر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به مردم از سوی مسئولان، یادآور شد: در سخنرانی امروز رئیس‌جمهور در جمع مردم مازندران از یک هزار میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان سفر استانی به مازندران مبلغ 670 میلیارد تومان به پروژه‌های محور هراز در شهرستان آمل اختصاص یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم این اعتبارات برای پیشرفت و آبادانی بیشتر این شهرستان تخصیص پیدا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاسیس دانشکده دامپزشکی به هیچ نقطه از کشور اختصاص پیدا نمی‌کند ولی با درایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مهم به شهرستان آمل اختصاص پیدا کرد.

یوسفیان‌ملا با اشاره به امضای 12 نماینده مجلس شورای اسلامی و معرفی پروژه عظیم راه‌آهن برقی آمل ـ تهران و معرفی آن به عنوان مهم‌ترین پروژه سفر هیئت‌دولت به مازندران، گفت: این پروژه می‌تواند مسیر حدود چهار ساعته آمل به تهران را به نزدیک یک ساعت کاهش دهد هرچند معتقدم باید قابلیت‌های زیربنایی خوبی برای رفاه حال شهروندان ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه سد مخزنی هراز از دیگر پروژه‌های مهم نیمه‌کاره در آمل است، تصریح کرد: این پروژه می‌تواند پس از بهره‌برداری 27 درصد از آب‌های سطحی مازندران را جذب کند و علاوه بر تولید برق، آب شرب و زراعی پنج شهر استان را تامین کند.

یوسفیان‌ملا بیان کرد: باید مسئولان در راه خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به ارزش ریالی بالای زمین‌های شمال کشور، ادامه داد: هم‌اکنون مسئله حریم راه از مهم‌ترین مسائل است زیرا حریم باید به تناسب شرایط اقلیمی باشد و از دولت انتظار می‌رود به‌درستی در این زمینه ورود پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اینکه آمل نخستین اورژانس هوایی 115 کشور را در اختیار دارد، گفت: موافقت ایجاد یک دانشکده پزشکی و بیمارستان جدید در این شهرستان نیز اخذ شد.

انتهای پیام/86012/ن30/ظ1004

نظر شما