شناسهٔ خبر: 8427974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم آمل در مجلس:

دانشکده پزشکی در آمل احداث شود/ وجود ۱۹۰ پروژه ناتمام

آمل - نماینده مردم آمل در مجلس خواستار احداث دانشکده پزشکی و یک بیمارستان در شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله یوسفیان ملأ بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آمل بابیان اینکه امروز هم‌زمان با سفر هیئت دولت به مازندران وزیر راه شهرسازی به شهرستان آمل سفرکرده بود، عنوان کرد: وزیر راه عملیات اجرایی محور هراز، کارگاه مترو برقی آمل - تهران بازدید کرد و سپس بلوار ولایت شهرستان آمل را افتتاح کرد.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان، گفت: بعد از دهه محرم بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل افتتاح می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در شهرستان آمل در دولت تدبیر وامید در حوزه درمان اتفاقات خوبی افتاده است، بیان داشت: بیمارستان بخش لاریجان عملیات اجرایی ساختمان آن به اتمام رسیده و پس از تجهیز امکانات افتتاح می‌شود.

وی افزود: دانشکده مامایی و پرستاری که در شهرستان آمل در حال فعالیت بود با مساعدت وزیر بهداشت تبدیل به دانشگاه شد که پس‌ازاین اتفاق آمل صاحب دومین دانشگاه خواهد شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به چارت فرمانداری ویژه آمل اشاره کرد و گفت: از زمانی که فرمانداری شهرستان آمل ویژه شد تشکیلات آن اجرانشده است و مطمئناً آمل پتانسیل ویژه شدن را دارد که درخواست پیگیری این موضوع را از سوی وزیر بهداشت که نماینده رئیس‌جمهور در شهرستان آمل هستند، داریم.

احمد منفرد فرماندار ویژه آمل نیز در این جلسه بابیان اینکه دولت تدبیر وامید در بدو ورود توفیقات روزافزونی را داشته است، بیان داشت: دولت یازدهم در جهت توسعه اقتصادی و سیاسی کشور گام‌های بسیار ارزشمندی را برداشته است.

وی بابیان اینکه شهرستان آمل دارای پنج بخش و پنج شهر است، افزود: شهرستان آمل تنها شهرستانی در کشور است که به پایتخت کمترین فاصله را دارد.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با تاکید برآنکه شهرستان آمل در همه زمینه‌ها پتانسیل بسیار بالایی رادارند، افزود: عمده تولیدات این شهرستان محصول برنج است که ۳۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت برنج می‌رود.

وجود ۱۹۰ پروژه نیمه تمام

منفرد با اعلام اینکه بیش از ۱۹۰ پروژه نیمه‌تمام در شهرستان آمل داریم، دو پروژه سدهراز و چهاربانده کردن محور هراز از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار می‌شود ولی این ۱۹۰ پروژه  ۶۰۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مقام عالی دولت در شهرستان آمل بابیان اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان آمل کارهای پایانی آن در حال اتمام است، بیان داشت: ساختمان این بیمارستان کارش به اتمام رسیده و باید تجهیزات این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت تأمین شود که به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: برای جذب نیرو بیمارستان امام خمینی آزمون‌های آن را برگزار کردیم و افرادی که قبول شدند در حال حاضر در حال گذراندن کلاس آموزش‌های آموزشی قبل خدمت خود هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل بابیان اینکه چندین بیمارستان قدیمی در شهرستان آمل داریم، اذعان داشت: این بیمارستان‌ها باید مورد مساعدت وزیر محترم بهداشت قرار گیرد.

احمد منفرد خاطرنشان کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور آمل که قدمتش به ۴۰ سال هم می‌رسد بنام بیمارستان امدادی و سوانح تأسیس‌شده بود که امروزه از این بخش خارج‌شده، بنابراین از وزیر بهداشت درخواست می‌کنیم با توجه به محور هراز که در شهرستان آمل وجود دارد بخش امداد و سوانح در این بیمارستان ایجاد شود.

نظر شما