شناسهٔ خبر: 8427380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

آغاز خرید تضمینی برنج در کشور

آغاز خرید تضمینی برنج در کشور

صاحب‌خبر -


به گزارش شاتا، احمد عبدوس ، با تاکید بر فراهم بودن مقدمات خرید تضمینی برنج‌، ادامه داد: در حال حاضر با احتساب شالیکوبی‌ها 76 مرکز خرید در استان مازندران برقرار شده است و در صورت نیاز امکان افزایش این مراکز نیز وجود دارد.
عبدوس در خصوص قیمت خرید تضمینی برنج نیز گفت‌: قیمت برنج خزر بر مبنای‌ 10 درصد  شکستگی (عرف محلی‎) 14 هزار ریال برنج سپید رود‌، ندا و نعمت و آمل با 10 درصد شکستگی به ترتیب 13هزار ریال‌، 11 هزار ریال و نه هزار و 200 ریال تعیین شده  است‌.
معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برنجکاران تمایل بیشتری به عرضه محصول خود در بازار دارند، گفت: خرید تضمینی برنج و گندم با یکدیگر تفاوتی دارند به گونه‌ای که در برنج با قیمت تضمینی ولی در گندم با خرید تضمینی روبرو هستیم.
به گفته وی، در خرید تضمینی برنج، الزامی وجود ندارد که کشاورز محصول خود را به دولت بفروشد و قادر به عرضه محصول خود در شبکه بازار است.
این مقام مسوول با اذعان به این مطلب که کشاورزان می‌تواند در یک بازار رقابتی محصول خود را عرضه کند، گفت‌: خرید تضمینی فقط این اطمینان را به کشاورز می‌دهد که محصولش به فروش خواهد رسید.

نظر شما