شناسهٔ خبر: 841146 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تغییر حکم‌اعدام ۲گرداننده‌ سایت‌های‌مستهجن به حبس/ اعدام برای اعضای باند وحشت/ بازداشت قاتل زنان در جنگل‌

جامعه > حوادث - مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 4 شهریور 1392

صاحب‌خبر -

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل ۲ گرداننده سایت‌های مستهجن از توقف حکم اعدام وکلای خود و تبدیل آن به حبس ابد خبر داد و به فارس گفت: «سعید ملک‌پور» یکی از گردانندگان سایت‌های مستهجن با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد و دیوان عالی کشور هم این حکم را تأیید کرد.
پس از تأیید این حکم موکل من توبه کرده و خواستار عفو شد، به همین جهت حکم ابتدایی متوقف و ملک پور با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد.
علیزاده طباطبایی با اشاره به درخواست متهم مبنی بر درخواست مرخصی گفت: در حال حاضر وی با خانواده خود در ارتباط است اما با این حال ما از دستگاه قضایی درخواست کردیم تا با مرخصی موکلم موافقت کند.
این وکیل دادگستری با اشاره به توقف اجرای حکم یکی دیگر از گردانندگان سایت‌های مستهجن گفت: هاشم پور یکی دیگر از گردانندگان سایت‌های مستهجن است که این فرد هم پس از توبه با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد.  

آتش سوزی در شهر جدید هشتگرد ۱۵ مصدوم برجای گذاشت
محمود فلاح نژاد، مدیر بحران فرمانداری ساوجبلاغ از توابع استان البرز به ایرنا گفت: آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در شهر جدید هشتگرد ۱۵ مصدوم برجای گذاشت.
این حادثه صبح امروز در یکی از مجتمع های مسکونی طرح مسکن مهر رخ داد.
مصدومان این حادثه بر اثر دود ناشی از این آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شدند و در پی اقدام نیروهای امداد و نجات به بیمارستان های امام جعفر صادق (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و درمانگاه های هشتگرد منتقل شدند.
طبق بررسی های اولیه این حادثه به دنبال آتش سوزی یک دستگاه خودرو و سرایت آن به چند خودرو دیگر در پارکینگ این مجتمع مسکونی رخ داده است.
کارشناسان در حال بررسی علت دقیق حادثه و میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی هستند.
البته در این ارتباط آرش رحمتی، معاون مرکز فوریت های پزشکی استان البرز شمار مصدومان این حادثه را ۲۴ تن اعلام کرده است.  

چهار نفر از اعضای باند وحشت کرمان به اعدام محکوم شدند
بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: چهار نفر از اعضای باند وحشت در کرمان به اعدام محکوم شده اند.
به گزارش مهر، یدالله سپهری گفت: اعضای باند وحشت هشت نفر بوده اند که چهار نفر از آنها به دلیل ارتکاب تجاوز به عنف در دادگاه کیفری استان کرمان به اعدام محکوم شده اند که در پی اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
اعضای این باند هشت نفر بوده اند که از مجموع اعضای هشت نفره این باند، چهار نفر اصلی بوده اند و در تمام جرایم حضور داشته اند و چهار نفر دیگر فرعی هستند که در جرایم این باند، در یک تا سه جرم شرکت داشته اند.
چندین فقره آدم ربایی، ایراد ضرب و جرح و سرقت با سلاح سرد از جمله جرایم این باند بوده است که رسیدگی به این موضوعات در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در مرحله نهایی و صدور کیفرخواست است.
بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه این باند حدود یکسال در کرمان فعالیت داشته و توسط پلیس آگاهی متلاشی شده است، بیان داشت: قدرت نمایی و خشونت حداکثری، اصل و محور کار اعضای باند مخوف وحشت بوده است و از پلیس آگاهی کرمان در خصوص دستگیری به موقع متهمان قدردانی بعمل می آید. 

افشای سناریوی مرد جنایتکار برای قتل همسر دومش
مرد جنایتکار که سناریوی قتل همسرم دومش را طراحی و اجرا کرده بود پس از دستگیری جزئیات قتل را تشریح کرد.
به گزارش مهر، 15 مرداد امسال مأموران پلیس آگاهی خراسان شمالی در جریان فوت مشکوک زن جوانی در جاده بجنورد- اسفراین قرار گرفتند. تیم پلیسی پس از حضور در محل دریافتند در محل حادثه یک خودرو به داخل دره سقوط کرده و جسد زنی حدود 30 ساله بر روی صندلی کنار راننده قرار دارد.
با توجه به مشکوک بودن حادثه تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود متوجه شدند خودرو متعلق به مردی اهل شهرستان گرمه می باشد. صاحب خودرو به اداره آگاهی احضار و در تحقیقات گفت: 14 خردادماه خودرو را به فردی به نام رضا فروختم و در زمان حادثه خودرو در اختیار این فرد بود.
با شناسایی آخرین مالک خودرو به نام رضا، او به اداره آگاهی احضار و در بازجویی ها گفت: روز حادثه همراه همسر دومم به نام نرگس برای تفریح به جاجرم رفته بودیم اما زمانی که خودرو را در کنار جاده رها کرده بودم ناگهان خودروی پیکان در حالی که همسرم داخل آن بود به دره سقوط کرد من هم از ترس از محل فرار کردم.
این ادعاها در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد زن جوان بر اثر فشار بر ناحیه گردن و خفگی جان خود را از دست داده است.
با کشف این سرنخ رضا دوباره تحت بازجویی قرار گرفت که این بار لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود تصور می کردم نرگس با مردی ارتباط پنهانی دارد این موضوع آزارم می داد به همین خاطر تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. بر اساس نقشه روز قبل از جنایت یک دستگاه خودروی پیکان خریدم و از نرگس خواستم برای حل مشکلاتمان و صحبت کردن در این زمینه به جاجرم برویم. وقتی به منطقه ای سراشیبی رسیدیم خودرو را پارک کرده و خود پیاده شدم بعد هم پیکان را به داخل دره هل دادم. زمانی که خودرو در عمق 30 متری دره متوقف شد بالای سر همسرم رفته اما دیدم او هنوز نفس می کشد به همین خاطر با دست خفه اش کردم.
متهم به قتل پس از اعتراف به این جنایت و بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. 

جزئیات دستگیری قاتل زنان در جنگلهای گرگان
سرهنگ هادی مصطفایی، رییس پلیس مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی جزئیات قتل دو زن در جنگل های استان گلستان و دستگیری قاتل را تشریح کرد و به مهر گفت: سال گذشته کشف جسد زنی در جنگل الگندره گرگان به پلیس آگاهی اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از مأموران در محل حاضر شده و در بررسی های خود دریافتند که این زن پس از کشانده شدن به محل جنایت، خفه شده است. با شناسایی هویت مقتول و تحقیق از خانواده اش مشخص شد پس از این جنایت طلاهای مقتول به سرقت رفته است.
مأموران با کشف سرنخ هایی در این زمینه تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت را آغاز کردند. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، تیر ماه امسال قتل مشابه ای همان منطقه به پلیس اطلاع داده شد.
این زن نیز خفه شده بود و پس از قتل طلاهایش به سرقت رفته بود. با توجه به کشف سرنخ های مشابه در محل جنایت، نحوه قتل، سرقت طلاهای مقتولان و فاصله زمانی دو جنایت کارآگاهان احتمال دادند که عامل هر دو جنایت یک نفر است که با انگیزه سرقت طلای زنان آنها را به قتل می رساند.
پس از تحقیقات گسترده در این زمینه عامل جنایت در گرگان دستگیر و به قتل این دو زن اعتراف کرد. هنوز تحقیقات از متهم ادامه دارد و تاکنون ارتکاب این دو جنایت تأیید شده و تا پایان تحقیقات نباید درباره قتل های دیگر در رسانه ها گمانه زنی شود.
پوریانی، دادستان عمومی و انقلاب دادسرای گرگان نیز در این رابطه گفت: این مرد ابتدا با مقتولین در گرگان طرح دوستی می ریخت و بعد از مدتی دوستی آنان را به جنگل می کشاند و با روسری خفه می کرد. این فرد پس از کشتن طعمه های خود و برداشتن طلاهای آنان، برای جلوگیری از شناسایی مقتولین لباس و وسایل آنان را آتش می زد.
پس از کشف جسد یکی از مقتولین و بررسی شیوه های قتل متوجه شدیم قاتل یک نفر است و پس از بررسی و تلاش مأموران آگاهی استان، قاتل شناسایی و دستگیری شد و هم اکنون این فرد برای تکمیل پرونده در بازداشت موقت به سر می برد. 

زن قاتل در فومن دستگیر شد
فرمانده انتظامی فومن از دستگیری زنی که چهار ماه پیش همسرش را به قتل رسانده بود در این شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس، بابک علی‌زاده در نشست انتظامی این شهرستان هویت زن قاتل را فاش کرد و گفت: کارآگاهان آگاهی فومن جسد مردی را در فروردین امسال در کانال آب‌رسانی کشف کردند و در بررسی از آن متوجه شدند برخورد جسمی سخت به سر متوفی و متعاقب آن، ضایعه مغزی عامل فوت وی شده است.
همکاری نکردن اعضای خانواده مقتول موجب اطاله بررسی پرونده و سوء‌ظن پلیس نسبت به همسرش شده بود و با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات از همسرش را آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه این زن به طرق مختلف سعی در تبرئه خود در بازجویی داشت، ادامه داد: سرانجام در مقابل مستندات پلیس تسلیم شد و به قتل شوهرش اعتراف کرد.
زن اعتراف کرد که پس از طلاق از شوهر اولش حدود سه ماه بود که با مقتول ازدواج کرده و به دلیل عدم علاقه‌مندی نسبت به وی نقشه قتلش را کشیده است.
وی با تصریح بر اینکه این زن در ادامه بازجویی‌های خود اعتراف کرد با همدستی مردی 38 ساله شوهرش را به بهانه‌ای بیرون از شهر برده است، گفت: این زن به همراه فرد موردنظر با ضربات میله آهنی بر سر همسرش او را به قتل رسانده و جسدش را در کانال آب‌رسانی رها کردند.
هم‌دست این زن نیز شناسایی و دستگیر و روانه زندان شد.

دستگیری سارق حرفه ای با بیش از 200 فقره سرقت در پایتخت
رییس کلانتری 135 آزادی از دستگیری سابقه دارترین سارق حرفه ای لوازم خودرو با کشف 200 فقره سرقت در غرب پایتخت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حجت اله مرادی در این باره گفت: مأمور موتورسوار گشت 110 کلانتری 135 آزادی هنگام گشت زنی در شهرک آپادانا به مرد جوانی که دو دستگاه پخش و کنسول خودرو 206 در دستش بود، مشکوک شده و وی را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کرد.
متهم که مرد 40 ساله ای به نام افشین بود در خلال تحقیقات فنی و پلیسی که از سوی کارآگاهان دایره تجسس کلانتری انجام شد به بیش از 200 فقره سرقت ضبط و پخش و زاپاس خودرو طی چند ماه گذشته در فاز دو اکباتان و شهرک آپادانا اقرار کرد.
متهم که از سارقان سابقه دار تهران است به همراه پرونده برای بررسی بیشتر تحویل پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ شد. 

اعدام پنج قاچاقچی مواد مخدر درقم
پنج قاچاقچی مواد مخدر صبح امروز در زندان قم به دار مجازات آویخته شدند.
آقای گنجی دادستان قم به واحد مرکزی خبر گفت: این افراد به علت هایی از جمله حمل 354 کیلوگرم تریاک، 15 کیلوگرم کراک، سه کیلوگرم هروئین و فروش 2 کیلوگرم کراک محکوم به اعدام شدند.
47282

نظر شما