شناسهٔ خبر: 8359491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چشم انداز مثبت بازار با کنترل تورم و رکود

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت در شرایط فعلی علاوه بر کنترل تورم باید رکود را نیز از بین ببرد تا بتوان در آینده به چشم انداز بازار سرمایه امیدوار بود.

صاحب‌خبر -
هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت روند منفی بازار سرمایه گفت: علت روند منفی بورس فقدان نقدینگی در بازار است و در حال حاضر اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی کشور رخ نداده که بتوان انتظار بهبود وضعیت را در بازار داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که برنامه کلان اقتصادی کشور مشخص نشود و از سویی دیگر فعالین بازار سرمایه چه حقیقی‌ها و چه حقوقی‌هاروند روشنی پیش روی خود مشاهده نکنند و اطمینان از دست رفته آنها بازنگردد این روند ادامه خواهد داشت.  

باروتی با اشاره به اهمیت آزادسازی پول‌ها بلوکه شده برای رشد بازار اظهار داشت: پول‌های بلوکه شده پشتوانه محکمی برای بازار محسوب می‌شوند و موضوع ورود سرمایه گذاران خارجی در دوران پسا تحریم به بازار می‌تواند موجب سرازیری نقدینگی و حرکت بازار شود. 

کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی روند آتی بازار تصریح کرد: تا قبل از ورود پول‌های بلوکه شده به اقتصاد کشور یعنی تا دی ماه سال جاری اتفاق خاصی در بازار نخواهد افتاد و اگر مشکلی برای ورود پول وجود نداشته و تحریم‌های بانکی برداشته شود و از طرفی اقتصاد ایران با تلاش دولت اولویت را بر کاهش تورم نگذارد و رکود را نیز کنترل کند، می‌توان انتظار بهبود در روند معاملات بازار را داشت.

وی در خصوص شرایط شرکت‌های بورسی یادآور شد: شرایط شرکت در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی مناسب و خوب نیست و عمده شرکت‌های ما زیان‌ده هستند و اگر دولت تدبیری مبنی بر بهبود وضعیت تولید در ایران اتخاذ نکند مطمئنا این روند تداوم خواهد داشت. 

وی در پایان گفت: دولت در شرایط فعلی علاوه بر کنترل تورم باید رکود را نیز از بین ببرد تا بتوان در آینده به چشم انداز بازار سرمایه امیدوار بود. 

انتهای پیام/

نظر شما