شناسهٔ خبر: 8345335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

محقق وپژوهشگر حوزه :

تیمی از سازمان سیا سخنان رهبری را تحلیل می کند

حوزه/ محقق وپژوهشگر حوزه گفت: سازمان سیا توسط یک تیم تخصصی تمامی سخنان مقام معظم رهبری را تحلیل می کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حاجتی عصر امروز در دوره روایتگری ویژه طلاب که به همت موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: خداوند نعمت بی بدیلی به ملت ما هدیه کرده است.

این محقق  حوزه بیان کرد: کلید رمز انقلاب اسلامی این است که امام را به خوبی بشناسیم  و باور کنیم و او را یک حجت الهی بدانیم.

وی گفت: برخی از افرادی هنوز امام و مقام ولایت فقیه را به خوبی درک نکرده اند؛ آنها باید بدانند که وقتی رهبر نظام فرمود، آمریکا دشمن است اطاعت بی چون و چرا از ایشان واجب است.

این محقق حوزه بیان کرد: نباید رکب شیطان را بخوریم؛ اگر امام را یک حجت الهی بدانیم باید امام بودن ایشان و واجب بودن اطاعت از ایشان را باور کنیم و به همین جهت برای پیروی  از ولی فقیه باید چنین تصوری نسبت به رهبر خود داشته باشیم.

حجت الاسلام حاجتی بیان کرد: رهبری یک هبه الهی است؛ اگر شهدا به مقام شهادت رسیدند دلیلش آن است که  آنان  امامت را باور داشتند و در ولایت امام ذوب شده بودند.

این استاد حوزه با ذکر این مطلب که پژوهش روی وصیت نامه شهدا بسیار مهم است خاطرنشان کرد: این وصیت نامه ها قبل از شهادت آنها نوشته شده است و در حالی این وصیت نامه ها نوشته شده است که آنها حالت اشراق داشتند.

وی افزود: شهدای ما عرصه نبرد حق و باطل را ترسیم کردند و مهمترین رمز این بینش آنها، حضرت امام بود.

این محقق حوزه با بیان این مطلب که سازمان سیا یک تیم تخصصی برای تحلیل تمامی سخنان مقام معظم رهبری را اداره می کند ،گفت: آنها با این دقت روی فرمایشات رهبر انقلاب کار می کنند، ولی ما چنین نیستیم و قدر این بزرگوار را نمی دانیم.

حجت الاسلام حاجتی اظهارکرد: دلیل این که در این سالها ایشان کوچکترین خطایی در اداره کشور نداشتند و این چنین همه دشمنان را مرعوب و مبهوت سیاست های حکیمانه خود کرده اند، این است که دلبستگی به این دنیا ندارند و آنچنانکه امام علی(ع) فرمودند با زهد و تقوا و توکل وایمان بر دشمنان غلبه می کنند؛ این دنیا گریزی است که از ایشان این شخصیت محبوب بین المللی را ایجاد کرده است.

 

نظر شما