شناسهٔ خبر: 8172625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر 12 تن از جانباختگان خراسان رضوی در نخستین گروه پیکرهای اعزامی از عربستان است

مشهد- ایرنا- سخنگوی ستاد تشییع و استقبال از جانباختگان خراسان رضوی در حادثه منا گفت: پیکر 12 تن از کشته شدگان این استان جزو نخستین گروه پیکرهای اعزامی از عربستان سعودی است.

صاحب‌خبر -

محمد حسن واحدی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است امروز پیکر مطهر 50تن از جانباختگان حادثه منا از جده عربستان به فرودگاه مهرآباد تهران انتقال یابد.
وی اظهار کرد: اکنون نماینده استانداری خراسان رضوی و ستاد تشییع و استقبال از جانباختگان این استان برای تحویل پیکرهای مطهر این عزیزان در تهران حضور دارد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در فرودگاه مهرآباد تهران سالنی برای انجام اقدامات بهداشتی پیکرهای جان باختگان حادثه منا در نظر گرفته شده که پس از انجام اقدامات لازم، اجساد برای اعزام به مسئولان استانها تحویل می شود.
واحدی افزود: نمی توان زمان دقیق برای تحویل پیکرها اعلام کرد اما اگر پرواز از جده به موقع صورت گیرد و اقدامات بهداشتی در فرودگاه مهرآباد به موقع به اتمام برسد شاید پیکرهای جانباختگان خراسان رضوی روز شنبه به مشهد منتقل شود.
وی ضمن اعلام آمادگی این استان برای استقبال از پیکرهای مطهر این جانباختگان اظهار کرد: برای چگونگی تشییع و تدفین آنها هنوز تصمیم خاصی در ستاد تشییع و استقبال گرفته نشده است.
وی تعداد قطعی حجاج جانباخته خراسان رضوی در فاجعه منا را 92 نفر بیان کرد و گفت: دو تن از جانباختگان مزبور از مسلمانان اهل سنت شهرستان خواف هستند که به صورت آزاد و از طریق کشور ثالث به مراسم حج رفته بودند.
علاوه بر کشته شدگان، هفت نفر از حجاج این استان در حادثه مزبور مجروح شدند.
فاجعه منا پنجشنبه گذشته هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بدلیل بی تدبیری مقامات سعودی رخ داد و بیش از چهار هزار و 700 زائر بیت الله الحرام از کشورهای مختلف کشته و بیش از این تعداد نیز مصدوم شدند.
بر اساس آخرین آمار رسمی 465 نفر از حجاج جان باخته ایرانی هستند.
1922 / 6053/ 6508

نظر شما