شناسهٔ خبر: 8122095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/فاجعه منا/

60 زائر اهل سنت همچنان مفقود هستند

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: 60 نفر از زائران اهل سنت همچنان مفقود هستند.

صاحب‌خبر -

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: 60 نفر از زائران اهل سنت همچنان مفقود هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر عطاران در همایش علمی علما و روحانیون اهل سنت ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از زائران بیت‌الله الحرام در منا گفت: فاجعه روی داده در منا بسیار عمیق، دردآور و جانکاه است.

وی با بیان اینکه بعید است به این زودی‌ها عمق فاجعه منا را درک و لمس کنیم افزود: عمق فاجعه منا به قدری بزرگ و دردناک است که نه تنها ایران اسلامی، بلکه همه جهان اسلام را متاثر کرده است.

عطاران در این زمینه افزود: داغ این فاجعه بزرگ وقتی مشخص خواهد شد که حاجیان به وطن‌های خود خود برگردند و خانواده‌ها سراغ عزیزان‌شان را بگیرند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به تعداد مفقودان و مصدومان کاروان‌های اهل سنت در حادثه منا اشاره کرد و اظهار کرد: در حادثه منا در میان کاروان‌های اهل سنت کاروان‌های استان گلستان، آذربایجان غربی، کردستان و خراسان رضوی بیشترین آسیب را دیده‌اند.

عطاران تاکید کرد: در این حادثه 24 زائر اهل سنت به رحمت خدا رفته و 60 زائر نیز جزء مفقودان هستند که از این تعداد 31 نفر زائر خانم و 29 نفر زائر مرد هستند.

وی گفت: در حادثه منا 50 نفر از زائران اهل سنت نیز مجروح شده بودند که خوشبختانه حال عمومی همه آنها خوب و عمدتا از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما