شناسهٔ خبر: 8040111 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: تلکام فرصتی جهت نمایش توانایی صنعتی، جذب مشتری و همکاری های بین المللی است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نمایشگاه تلکام را فرصتی جهت نمایش توانایی صنعتی، جذب مشتری و همکاری های بین المللی دانست و گفت: این تلکام اولین نمایشگاه مخابراتی بعد از توافقات سیاسی ایران است، و با برداشته شدن تحریم ها، همکاری های بین المللی افزایش یافته و باید این فضا را به درستی مدیریت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  ناصرعلی سعادت در افتتاحیه نمایشگاه ایران تلکام 2015 با بیان این مطلب گفت: با مدیریت صحیح نباید اجازه داد فرصت جذب سرمایه‌ در کشور تبدیل به تهدید شود .

وی با اشاره به اینکه درآمد بازار کار تلکام تا امسال به 1100 میلیارد یورو رسیده است، عنوان کرد: سهم خاورمیانه و آفریقا در این میان رقمی حدود 103 میلیارد یورو است که با رشد 3 درصدی در آینده به 120 میلیارد یورو خواهد رسید.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با بیان این که امروزه به جای یک خانواده با هر فرد به عنوان مشتری روبه رو هستیم گفت: با ظهور اینترنت این بازار چند برابر شده است.

وی با اشاره به اینترنت اشیا و برآوردهایی که در راستای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر منتشر شده گفت: بازار کشور ما قابلیت اتصال 200 میلیون دستگاه الکترونیکی را دارد که این رقم تا سال 2020 به 550 میلیون دستگاه می‌رسد.

سعادت افزود: تمامی دست‌اندرکاران حوزه اعم از دولتی و خصوصی باید شانه به شانه هم کار کنند، تا پس از برداشته شدن تحریم ها، فرصت تعاملات بین‌المللی را بیش از پیش داشته و از شیرینی برداشته شدن تحریم‌ها نهایت استفاده را بکنیم.

 

نظر شما