شناسهٔ خبر: 8024529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ظریف مامور بررسی دلایل بروز فاجعه منا

در پی برگزاری نشست فوق العاده هیات دولت به منظور بررسی حادثه منا، محمد جواد ظریف مأمور بررسی دلایل بروز این فاجعه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد باقر نوبخت" سخنگوی دولت، پس از نشست فوق‌العاده روز جمعه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیات دولت، ظریف را مأمور کرد تا با همکاری و مشارکت دیگر کشورهای اسلامی، برای بررسی دلایل بروز این فاجعه و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام کند.

نوبخت ادامه داد: در این جلسه قرار شد، هیاتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مسئولین هلال احمر و هواپیمایی کشوری به عربستان سعودی اعزام شوند و اوضاع را مدیریت کنند.

حسين اميرعبداللهيان ديروز گفت: علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر امروز شنبه به عربستان مي رود.

وزیر خارجه کشورمان که هم اکنون برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در نیویورک به سر می‌برد، در ملاقات با برخی از همتایان خود و مقام‌های ارشد کشورها و سازمان ملل، آنان را در جریان جزئیات فاجعه تاسف بار منا قرار داد.

ظریف با ابراز تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ، گفت: سرعت اقدامات برای تعیین وضعیت مفقودان، رضایت بخش نیست.

وزیر خارجه ایران با اشاره به مسئولیت‌های حقوقی عربستان سعودی، از مقامات ذیربط این کشور خواست به وظیفه خود در حفظ امنیت حجاج ایرانی و سایر کشورها بیش از پیش اهتمام ورزند و روند تعیین وضعیت، شناسایی و انتقال جان باختگان و مداوی مصدومان را سرعت بخشند.

ظریف افزود: با تمام توان، اقدامات لازم سیاسی، حقوقی و کنسولی را برای حمایت از حقوق اتباع کشورمان به ویژه قربانیان و مصدومان فاجعه اسفبار منا انجام می‌دهیم.

نظر شما