شناسهٔ خبر: 8015110 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فاجعه منا نمایش قطعی بی‌کفایتی خاندان منحوس سعودی است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌‌ای اعلام کرد: فاجعه منا نمایش قطعی بی‌کفایتی و بی‌‌عرضگی خاندان منحوس سعودی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان متن بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پی جان باختن صدها مسلمان در سرزمین منا به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

عید قربان امروز به گونه ای بر امت اسلامی گذشت که به جای آن که حجاج بیت الله الحرام قربانی کنند خود به قربانگاه بی تدبیری و خباثت آل سعود رفتند و اکنون امت پیامبر اکرم به سوگ آنها نشسته است.

این مصیبت عظیم را به ساحت قدسی ولی عصر ارواحنا له الفدا، رهبرانقلاب اسلامی، امت اسلامی، همه خانواده های جانباختگان به ویژه هم میهنان تسلیت عرض می‌کنیم.

حادثه امروز به طور قطع علاوه بر اینکه بی کفایتی و بی عرضگی خاندان منحوس سعودی در تولیت حرمین شریفین و میزبانی زائران حج ابراهیمی را نشان داد، پرده از ذات خونخوار آنها نیز برداشت، چراکه تعمد و نیرنگ آمیز بودن در این قضیه اسفناک مشهود است. مضافا اینکه رژیم خبیث سعودی در روز عید قربان نیز دست از جنایت نسبت به ملت مظلوم یمن برنداشته و وقیحانه از پذیرش مسئولیت در قبال فاجعه امروز شانه خالی می‌کند.

آنچه یقینا خواسته تمام ملت های اسلامی و دولت های آنها باید باشد، این است که دولت سعودی مسئولیت حادثه امروز در سرزمین منا را بپذیرد و به عواقب آن تن دهد و سازمان همکاری های اسلامی برای حصول نتیجه پیرامون آن جلسه تشکیل داده و نسبت به مدیریت آینده حج تصمیم‌گیری کند.

علاوه بر آن، با توجه به حضور ریاست محترم جمهور در سازمان ملل و سخنرانی در جمع روسای کشورهای مختلف، ایشان باید نسبت به فاجعه امروز در منا صریحا موضع گرفته و مسئولیت آن را به حکام عربستان تذکر دهد.

در پایان نیز به همه خانواده های جانباختگان تسلیت عرض نموده و برای تعالی روح درگذشتگان از درگاه الهی طلب مغفرت می کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور»



انتهای پیام/


نظر شما