شناسهٔ خبر: 7999990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حادثه اي ديگر در حج؛

220 حاجي کشته و 450 نفر زخمي در ازدحام سرزمين منا/ احتمال وجود حجاج ايراني در ميان کشته شدگان

موج - شبکه خبري «العربيه»، در خبري فوري گزارش داد که در اين حادثه که به دليل ازدحام بالا صورت گرفته 450 نفر ديگر از حجاج زخمي شده‌اند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، به نقل از رسانه‌هاي سعودي، در پي ازدحام جمعيت در خيابان 204 منا تاکنون 220 تن از حجاج جان خود را از دست دادند. بر اساس اين گزارش تا اين لحظه همچنين 450 نفر زخمي شده‌اند.
شبکه خبري «العربيه»، در خبري فوري گزارش داد که در اين حادثه که به دليل ازدحام بالا صورت گرفته 450 نفر ديگر از حجاج زخمي شده‌اند؛ بيشترين اعمال حج مانند قرباني کردن و رمي جمرات در منا انجام مي‌شود.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينکه آمار دقيقي از ميزان تلفات حادثه اخير در عربستان نداريم، گفت: هويت قربانيان هنوز تعيين نشده اما احتمال اينکه حجاج ايراني هم بين آنها باشد، وجود دارد.
سعيد اوحدي درباره حادثه اخير در عربستان اظهار کرد: هنوز آمار قطعي از تعداد کشته‌شدگان و هويت آنها مبني بر اينکه آيا زائران ايراني هم هستند يا خير نداريم.
وي در تشريح وقوع اين حادثه گفت: در مسير رمي جمرات در دو نقطه ازدحام شديد ايجاد شد و در اين موج جمعيت زائران کشورهاي مختلف زير دست و پا افتادند.
اوحدي با بيان اينکه تعداد فوتي‌ها و زخمي‌ها بالاست، خاطرنشان کرد: اين نشان مي‌دهد با وجود توسعه‌اي که در مسجدالحرام و نقاط ديگر صورت داده‌اند اما در مسيرهاي ابتدايي رمي‌ جمرات قدمي برنداشته‌اند و نتوانسته‌اند آن را مديريت کنند.
رئيس سازمان حج و زيارت افزود: از همه کشورها کشته‌ شده ظاهرا وجود دارد اما هنوز آمار قطعي نداريم اما تعداد فوتي‌ها بالاست. احتمال اينکه حجاج ايراني هم بين کشته‌ شدگان باشند، وجود دارد.

نظر شما