شناسهٔ خبر: 7473943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشاور بانوان فرماندار بیجار تاکید کرد

تبیین نقش سازنده زنان در دوران دفاع مقدس

مشاور بانوان فرماندار بیجار گفت: زنان نقش ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس و پیروزی در جنگ داشتند که باید این نقش برای نسل جوان تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سارا ذوالفقاری ظهر امروز در جلسه کمیسیون امور بانوان بیجار که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، به نقش ارزنده بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره و بر تبیین نقش سازنده زنان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است، گفت: زنان ایرانی در این پیروزی و کسب دستاوردهای ارزنده دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی داشته‌اند.

ذوالفقاری گفت: باید از هفته دفاع مقدس به عنوان یک فرصت در راستای تببین نقش آحاد مردم به ویژه بانوان در پیروزی ایران اسلامی استفاده کرد.

مشاور امور بانوان فرماندار بیجار نقش زنان در جنگ را بسیار ارزنده دانست و گفت: زنان در دوران دفاع مقدس و پیروزی جنگ نقش سازنده‌ای ایفا کردند و بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های کشور مدیون تلاش آنهاست.

به گفته ذوالفقاری، زنان امروز جامعه باید دنباله‌رو اهداف انقلاب اسلامی باشند و از زنان مبارز دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب در راستای حفظ کیان انقلاب الگوبرداری کنند.

وی مطرح کرد: نقش ارزنده زنان در جنگ ایران در 3 مقوله اصلی تحت عنوان فعالیت زنان در پشت جبهه، حضور زنان در میدان نبرد و خط مقدم و نقش زنان در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پس از پایان جنگ قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری ادامه داد: انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس توسط بانوان و مادران در خانواده و بازگویی آن برای نسل امروز نقش بسزایی در ترویج ارزش دفاع مقدس خواهد داشت.

مشاور بانوان فرماندار بیجار بر تلاش برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ایثار بانوان شهیده دوران دفاع مقدس باید الگوی بانوان جامعه امروز باشد.

وی به نقش خطیر بانوان در خانواده‌ها هم اشاره کرد و افزود: با حفظ فرهنگ و تربیت اسلامی فرزندان، راه ترویج فرهنگ غلط غرب توسط دشمنان بسته خواهد داشت.

مشاور امور بانوان فرماندار بیجار گفت: برگزاری نمایشگاه عکس و خاطره دوران دفاع مقدس در محل بقعه شیخ فاضل گروسی، غبارروبی مزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقه ورزشی برای بانوان انقلابی، نصب بنر هفته دفاع مقدس در تمامی ادارات و برنامه‌‌های متنوع دیگر در هفته دفاع مقدس در بیجار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/79015/و30/ژ1001

نظر شما