شناسهٔ خبر: 7460186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

برپایی جشن ثبت ملی درخت گردو در روستای فارسیان

خبرگزاری ایسنا

صاحب‌خبر -

20826.jpg

‌جشن ثبت ملی درخت گردو در روستای فارسیان شهرستان گالیکش درحاشیه این درخت کهنسال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان، در جشن ثبت ملی درخت کهنسال گردوی روستای فارسیان که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و دوستداران میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: وجود چشمه‌ها، آبشارها ومواریث طبیعی فراوان درگلستان، این استان را به استانی پرجاذبه تبدیل کرده و با ثبت آثار طبیعی ارزشمند درفهرست آثار ملی کشور، گام‌های ارزنده‌ای جهت حفظ مواریث طبیعی وارزشمند نگارستان ایران برداشته می‌شود و امید می‌رود با این اقدام زمینه‌های جلب و جذب گردشگران داخلی وخارجی به این استان بیش از پیش فراهم شود.

کریمی افزود: تلاش‌ها بر این است که با ثبت آثار ملی بیشتر در استان گلستان بتوانیم قابلیت‌های این استان را با هدف جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران، به مردم ایران معرفی کنیم‌.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای روستای فارسیان فرنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش، ثبت حمام قدیمی این روستا از برنامه‌های بعدی سازمان میراث فرهنگی استان است و در مجموع تلاش می‌شود روستای فارسیان فرنگ به عنوان روستای گردشگری ثبت و معرفی شود.

در این مراسم، شرکت کنندگان از غرفه‌های صنایع دستی و غذاهای محلی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، درخت کهنسال گردوی روستای فارسیان گالیکش در 22 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گالیکش بخش مرکزی دردهستان نیلکوه و در قسمت شمال شرقی روستای فارسیان و در حاشیه جاده اصلی روستا واقع شده است. این درخت دارای 4 شاخه اصلی وچندین شاخه فرعی است وبه علت سرسبزی وشادابی تقریبا سالم است.و ازنظر وضعیت کلی منفرد وشاخص وبا عظمت است .وضعیت جغرافیایی وتوپوگرافی منطقه طوری است که همه ساله به ویژه درفصول بهار وتابستان و اوایل پاییز باعث جذب گردشگران زیادی برای دیدن طبیعت روستای فارسیان و درخت کهنسال می‌شود.

طول تاج 15 متر و عرض تاج 12 متر، ارتفاع 25 متر و قطر 2 متر و محیط از سطح زمین 8 متر و از یک متر بالاتر 5 متر و وسعت تاج 180 متر مربع است.

این درخت کهنسال در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی که درتاریخ 31 مرداد ماه در محل سازمان مرکزی برگزار شد، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

برچسب‌ها:

نظر شما