شناسهٔ خبر: 7450778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر محیط زیست لبنان: استعفا نمی‌دهم

محمد مشنوق در واکنش به اقدام شماری از معترضان لبنانی در محاصره ساختمان وزارت محیط زیست این کشور اعلام کرد به کار خود در این وزارتخانه ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -
وزیر محیط زیست لبنان: استعفا نمی‌دهم
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، "محمد مشنوق،"وزیر محیط زیست لبنان اعلام کرد به کار خود ادامه می دهد. وی این سخنان را در واکنش به اقدام شماری از جوانان عضو حرکت «طلعت ریحتکم [ بوی شما بلند شده است]» مطرح کرد که در راستای ادامه بحران زباله‌ها وارد ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت شده‌اند و می‌گویند تا زمانی که وزیر محیط زیست استعفا ندهد و خواسته هایشان تحقق نیابد این ساختمان را ترک نخواهند کرد.

خبرنگار شبکه المنار مستقر در ساختمان وزارت محیط زیست لبنان گفت: تحول مهمی امروز در روند اعتراضات رخ داده است و پانزده نفر از   اعضای این حرکت به ساختمان وزارت محیط زیست حمله کرده اند.  آنان به سیاستهای دولت لبنان اعتراض دارند و خواستار استعفای فوری وزیر محیط زیست هستند.  شمار دیگری از جوانان نیز خارج از ساختمان این وزارتخانه تجمع کرده اند و پیگیر رویدادها هستند.

محمد مشنوق، وزیر محیط زیست نیز لحظاتی پیش در پاسخ اعلام کرد به وظایفش عمل می کند و تا آنجا که در توان دارد برای حل مشکل زباله ها و سایر مسائل تلاش می کند اما تظاهرکنندگان اصرار دارند که در ساختمان وزارت محیط زیست حضور داشته باشند.

جوانان معترض می خواهند وزیر محیط زیست یا استعفا کند یا آن که راهکارهای ریشه ای عرضه کند. مذاکرات بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی ادامه دارد. نیروهای امنیتی به برخی از تظاهرکنندگان اجازه نمی دهند تا به ساختمان هشتم یعنی دفتر وزیر بروند.
جوانان معترض از وزیر می خواهند به صحبتهای آنها گوش دهد.

خبرنگار گفت تعداد تظاهرکنندگان لحظه به لحظه در حال افزایش است  به نظر می رسد تحصن رو به گسترش است و هم اکنون حدود شصت جوان تجمع کرده اند و فریاد استعفای وزیر را سر می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما