شناسهٔ خبر: 7435700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مقاومت در برابر توطئه های دشمنان مهمترین خروجی مسجد انقلابی است

خبرگزاری ایرنا

صاحب‌خبر -

محمد رضا جعفری روز یکشنبه در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد افزود : مردمی بودن و مردمی ماندن، انقلابی بودن و سنگر بودن از شاخصه های اصلی مساجد است.

وی با بیان اینکه ارمغان اداره صحیح مساجد جامعه سالم و رستگار است اظهار کرد: عمران معنوی مسجد بر عمران فیزیکی آن ارجحیت دارد.

جعفری با تاکید بر تغییر نگرش و رویکرد در فعالیت های مساجد گفت: تغییر نگرش باید مبتنی بر اصالت اسلام ناب محمدی (ص) و اهداف و اصول انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد : دشمنان نظام در عرصه تهاجم فرهنگی با رویکرد و روش جدید به میدان آمده اند، از این رو عمران معنوی و فکری مساجد راه کاری موثر برای خنثی سازی توطئه دشمنان است.

جعفری گفت : مخاطبان مساجد مهمانان خدا هستند و همه متولیان مسجد و از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد باید قدر حضور مردم و بویژه جوانان را در مسجد بدانند و در راستای جذب حداکثری جوانان تلاش کنند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود : تربیت نسل جوان و فرزندان در جامعه امروزی با وجود انواع تهدیدهای فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است.

وی تاکید کرد : تقویت ارتباط بین مردم و مساجد دغدغه خانواده ها را در این زمینه کاهش می دهد.

وی ادامه داد : کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با ترسیم نقشه راه، برنامه ریزی صحیح ، شناخت ظرفیت های مساجد و اولویت سنجی در راستای اجرای نقش سازنده خود بیش از پیش تلاش کنند.

جعفری گفت: برخی افراد ممکن است از نظر دینی و مذهبی فرد متدین و عامل به احکام اسلامی باشند اما وقتی در جایگاه مسئولیت و خدمت رسانی به مردم قرار گیرند اصول و اعتقادات دینی را کنار بگذارند.

وی افزود: این همان مطلبی است که از آن به عنوان سکولاریسم پنهان یاد می شود.

جعفری با اشاره به ظهور شیعه انگلیسی در کشورهای اروپایی اظهار کرد: شناخت این مباحث و فعالیت برای جلوگیری از ورود افکار الحادی و منحرف غربی به مساجد از وظایف اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور دو هزار و 500 نفر از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد از 31 مرداد تا 21 شهریور ماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.

7505 / 6053

نظر شما