شناسهٔ خبر: 7434526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

قاضی‌زاده‌هاشمی با اعلام تعامل وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در بهترین شرایط:

حضور دکتر میرزاده شرایط خوبی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کرده است

صاحب‌خبر -

10 روز پیش یعنی اول همین ماه بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان لرستان در شهر بروجرد حاضر شد و به همراه سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بزرگ‌ترین کلینیک دندانپزشکی کشور را افتتاح کرد. کلینیکی که با مساحت شش هزار و 700 مترمربع در پنج طبقه و تعداد 134 دستگاه یونیت، به‌منظور تامین نیازهای مردم این شهر تاسیس شده است. افتتاح این کلینیک بازتاب‌های گسترده‌ای داشت و بسیاری از مسئولان دانشگاهی و دولتی افتتاح آن را باعث خیر و برکت نه‌تنها برای این استان بلکه برای تمام کشور دانستند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم کلینیک دندانپزشکی واحد بروجرد را یکی از «بهترین کلینیک‌های کشور» از نظر ساختمان و تجهیزات دانسته و ابراز امیدواری می‌کند این مرکز بتواند در زمینه اعضای هیات‌علمی و متخصصان هم به همین وضعیت برسد. قاضی‌زاده‌هاشمی البته معتقد است باید با این مرکز نهایت همکاری را داشت. او می‌گوید: «دانشگاه علوم پزشکی لرستان مامور شده تا نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشد.» او این مجموعه را در میان مجموعه‌های پزشکی که دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون ساخته «کم‌نظیر» خواند و اعلام کرد: «وزارت بهداشت هم از چنین فعالیت‌هایی در حوزه پزشکی استقبال می‌کند.» وزیر بهداشت معتقد است دندانپزشکی در کشور با محرومیت‌های زیادی روبه‌رو است و به همین دلیل تاکید می‌کند وزارت بهداشت از فعالیت‌های حوزه دندانپزشکی حمایت خواهد کرد. او گفت: «در حال حاضر بیشتر خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود. البته انتظار نداریم که دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه خدماتش مانند بخش دولتی و مطابق تعرفه‌های دولتی باشد. فعالیت این کلینیک باید به‌گونه‌ای باشد که هزینه‌های آن تامین شود.» قاضی‌زاده‌هاشمی تاکید کرد: «افتتاح این مرکز علاوه‌بر خدمت به جامعه گام مهمی در راستای ارتقای دانش دندانپزشکی و خدمات دندانپزشکی برداشته است.» او گفت: «در حال حاضر تعامل وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد و حضور دکتر میرزاده نیز باعث شده تا شرایط بهتری برای همکاری فراهم شود.»


  مسئولان دانشگاه درصدد ارتقای کیفی آموزش هستند
قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: «با توجه به اینکه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره درصدد ارتقای کیفی آموزش هستند، بنابراین مشکلی وجود نخواهد داشت. عمدتا اختلاف نظری که پیش از این وجود داشت مربوط به رعایت استانداردهای آموزشی بود. اگر این استانداردها رعایت شود، مراکز دولتی و دانشگاه‌های خصوصی هر دو در یک راستا حرکت کرده‌اند.» او معتقد است نیازی نیست که وزارت بهداشت در بسیاری از حوزه‌ها خودش مستقیما تصدی‌گری کند بلکه باید مجوز بدهد و بر رعایت استانداردها نظارت داشته باشد. همچنین تلاش کند، تا بخش خصوصی نه‌تنها در حوزه آموزش بلکه در حوزه خدمات نیز حضور فعالی داشته باشد.


  شبکه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بهترین‌ها در عرصه پزشکی است
وزیر بهداشت با بیان اینکه شبکه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند یکی از بهترین‌ها در عرصه پزشکی باشد، گفت: «باید سعی کنیم با تکیه بر کمک دانشگاه آزاد اسلامی کمبودهایی را که در حوزه تحصیلات تکمیلی و فوق تخصصی وجود دارد مرتفع کنیم و دانشجویان پزشکی را از نظر دانش نظری و مهارت‌های عملی ارتقا دهیم.»

نظر شما