شناسهٔ خبر: 7433853 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«عروسی خان مظفر» با حضور علی مراد خانی در تالار محراب اجرا شد

نمایش «عروسی خان مظفر» به نویسندگی محمد حسین ناصر بخت وکارگردانی غلامعلی رضایی در دوسانس 17و 19 در تالار محراب اجرا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  حوزه تئاتر   گروه فرهنگی   باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره تئاتر آیینی وسنتی؛ «عروسی خان مظفر در حالی اجرای خود را پشت سر گذاشت که مهمانانی چون علی مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ) ومهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، یعقوب مهدوی  (رئیس اداره کل ارشاداستان گرگان) و محمد حسین ناصر بخت در سالن  اصلی محراب حضور داشتند.

غلامعلی رضایی از دلیل حضور خود در هفدهمین جشنواره تئاتر آیینی وسنتی گفت: انگیزه من برای انتخاب این نمایش این بود که می‌خواستم در ژانرسنتی کاری انجام داده باشم ودوست داشتم گونه‌های نمایشی را به مردم معرفی کنم چرا که ما نخست باید گونه‌های نمایشی خود را بشناسیم بعد به نمایش‌های دیگر بپردازیم. چون متن نمایش محمد حسین ناصر بخت قوی بود با مشورت دوستان آن را انتخاب کردم. 

وی در خصوص موضوع نمایش گفت: این نمایش به صورت خیمه شب بازی است که به شیوه سیاه بازی آن را اجرا کرده‌ایم، قصه ما روایتگر داستان مبارک است که عاشق دختری شده است‌؛ دختری که با کمک مبارک می‌تواند مشکلاتش را حل کند.

این کارگردان در خصوص معرفی بازیگران این نمایش گفت: بازیگران نمایش ما همه  از پیشکسوتان تئاتر گرگان و ایران هستند از جمله عطا الله صفرپور ماندگار ترین چهره سیاه باز، محمد رضا صمیمی، حسن، رستمانی، داود سعیدی، یحیی دیوانی، پورمحمد، پاک‌زاد وکریمی همه از قدیمی‌های تئاتر هستند که در این کار حضور دارند.

لازم به ذکر است که غلامعلی رضایی در جشنواره تئاتر فجر در نمایش‌هایی چون عصر چهارشنبه، نیلوفرهای آبی و...به عنوان کارگردان وبازیگر حضور داشته است.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی بیگی از 4 تا 10 شهریور‌ماه در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

نظر شما