شناسهٔ خبر: 7214438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دانشنامه/

موشک فاتح ۳۱۳

خبرگزاری میزان-موشک نقطه‌زن فاتح 313 که نوع جدیدی از موشک جدید فاتح است، جزء خانواده موشک های بالستیک‌های کوتاه‌برد محسوب می شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان- گروه سیاسی میزان: موشک «فاتح ۳۱۳» که توسط رییس جمهور به مناسبت روز صنعت دفاعی  از آن رونمایی شد؛ از خانواده موشک های بالستیک برد کوتاه محسوب می شود که ویژگی برجسته این موشک نقطه زنی دقیق با برد 500 کیلومتر است؛ که آن را از نسل های گذشته موشک های فاتح110 که موشک زمین به زمین  تک مرحله ای با سوخت جامد است و در سال های گذشته طراحی و تولید و در خدمت نیروهای مسلح قرار گرفته است؛ متمایز می کند.

موشک فاتح ۳۱۳
موشک فاتح 110 در حال شلیک

بنابراین باید موشک فاتح 313 را نوعی موشک نقطه زن دقیق دانست که نسل جدیدی از موشک جدید فاتح110 به شمار می‌رود که علاوه بر سبک‌سازی بدنه، نسل پیشرفته‌ای از پیشرانه‌های سوخت جامد، مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده نیز در آن کار گرفته شده است.

موشک فاتح ۳۱۳
رونمایی موشک فاتح 113
به گفته مسئولین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،به زودی تولید انبوه نسل جدید موشک فاتح که در آزمایش های مختلف زوایای انجام شده توانمندی سیستم‌های بومی نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است در دستور کار قرار می گیرد؛ که باید گفت با تولید انبوه این موشک، ایران به جمع انگشت‌شمار کشورهای صاحب موشک با سوخت جامد، مرکب و نقطه‌زن با برد 500 کیلومتر خواهد پیوست.


موشک فاتح ۳۱۳
موشک نقطه زن فاتح 313

انتهای پیام/

نظر شما