شناسهٔ خبر: 7071918 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات در دیدار با فعالان حوزه ICT استان خراسان شمالی: وظیفه ما توسعه زیرساخت های تمامی بخش ها است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه ICT استان خراسان شمالی، ارتباطات و فناوری اطلاعات را توانمند ساز تمام بخش ها برشمرد و گفت: وظیفه اصلی ما در کشور توسعه زیرساخت ها در تمامی بخش ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی با تاکید بر جبران عقب افتادگی ها در سال های گذشته گفت: باید زیرساخت ها به گونه ای توسعه یابد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی اولویت سال جاری را بحث تولید محتوا و ارایه خدمات متعدد دانست و افزود: نوشتن نرم افزارهای کاربردی نیز از برنامه های ما در این سال است و از این رو، در حال تقویت ارتباط با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری هستیم.

دکتر واعظی با بیان این که دولت به دنبال تصدی گری نیست، اظهار داشت: به جز بخش های امنیتی و دیربازده باقی بخش ها به بخش خصوصی سپرده می شود تا سرمایه گذاری انجام دهند.

وی عنوان کرد: در برابر هر یک ریال بخش دولتی، بخش خصوصی باید سه تا چهار برابر سرمایه گذاری کند.

وزیر ارتباطات از ارایه 30 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده به 82 شرکت خبر داد و گفت: تصمیم قطعی ما این است که امکانات فنی، پژوهشی و مالی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم و من به دنبال این هستم در این استان راه را برای توسعه ICT طبق قوانین و مقررات باز کنم.


نظر شما